Billede morphing
Fra : Frank Sørensen

Dato : 21-10-02 15:25

Jeg har lavet en boks i photoshop, som skal flyve ind på siden og så folde
sig ud.

Problemet er jeg ved ikke hvordan jeg opnår denne effekt. Jeg har to
billeder et hvor den ikke foldet ud og en hvor den er.

altså noget i retning af:
__________________
|_________________ |

og så.
__________________
| |
| |
| |
|_________________ |

så den folder sig ud ned af....

Har prøvet med motion shape + shapehints og det ser bare mystisk ud. Håber
der er nogle der sidder med en god idé.

Med Venlig Hilsen
Frank Sørensen

Fra : Bo Dudek

Dato : 21-10-02 16:57

[...]

du skal have fat i en normal motion tween og lave denne med en
layermask.. så opnår du effekten.. en layermask i flash har samme
funktion, som en i photoshop..

dvs, put dit billede i et layer.. lav et layer over dette og placer en
box, så er lige så stor som billedet (eller større) og animer denne
box hen over billedet.. højreklik derefter på layeret med denne
animation og vælg 'mask'.. :)

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk