Skriveret fra Access FE..?½
Fra : Ras

Dato : 21-10-02 13:49

Hej.

Jeg har lige lagt alle tbl over på en SQL2000 og er ved at rette min
access2000 frontend ind......men jeg får ikke love at indtaste/editere
poster via FE selvom jeg er DBO`er..??...burde jeg ikke have fuld ret til
alt......??

Jeg er selvfølgelig som default medlem af Public - -......men hvad gør jeg
galt...?

mvh.

Ras.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-10-02 14:09

Som svar på skriblerier nedfældet af Ras :

> [...]
> til alt......??
>
> Jeg er selvfølgelig som default medlem af Public - -......men hvad

Hvordan connecter du til MSSQL?
Med Windows authentiation eller SQLserver User?

Hvad har du i File -> Connection properties i din Access ADP

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Ras

Dato : 21-10-02 14:10

> Hvordan connecter du til MSSQL?
> Med Windows authentiation eller SQLserver User?

Førstnævnte og forbindelsen virker.......kan kigge men ikke skrive
(sker via en accountDomserver)

> Hvad har du i File -> Connection properties i din Access ADP

Bare navnet på server, sámt DB.......virker fint.

Det er nok mere noget med rettigheder..???!!....

Fra : Ras

Dato : 21-10-02 14:26

Jeg har lige lært noget nyt idag...!!

Det var fordi der ikke var defineret primær nøgle i de tbl jeg ikke kunne
skrive til/editere i....!!???

Nu har alle tbl en primær og endnu et problem er løst...!!

mvh.

Ras.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-10-02 15:17

Som svar på skriblerier nedfældet af Ras :

> Jeg har lige lært noget nyt idag...!!
>
> Det var fordi der ikke var defineret primær nøgle i de tbl jeg ikke
> kunne skrive til/editere i....!!???

Det er by design, det vil også få problemer i EntMan
Du har vel ikke slået clustered til? ellers slå det fra
Det kan være et perfomance issue ved opdateringer
Clustered er godt hvis du har store klumper af records der "passer sammen"

> Nu har alle tbl en primær og endnu et problem er løst...!!

Du egentlig behøvs du ikke en primary key for at få lov til at skrive i dine
tabeller
Det vil være nok med et index med unique constraint

Btw har du sørget for indexes på de felter du bruger i joins og where
clauses?

mvh/Peter Lykkegaard