USB - netværk ?
Fra : Michael Nielsen

Dato : 26-02-01 20:23

Hej

Er der nogen i denne ng der ved om man kan lave netværk via usb kabler ?

Jeg har ikke behov for den store hastighed jeg kun skal bruge netværket til
lejlighedsvis at flytte data fra en pc til en anden - altså ikke noget med
internet osv,

venlig hilsen

Michael
mnielsen@post3.tele.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-02-01 20:48

> Er der nogen i denne ng der ved om man kan lave netværk via usb kabler ?

Du kan købe kabler til at flytte data med via USB.
De koster et par hundrede.
Du kan også købe USB-Ethernet enheder til 5-600 og opefter.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Michael Nielsen

Dato : 26-02-01 22:01

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:97ebs8$293a$1@tnews.inet.tele.dk...
> Du kan købe kabler til at flytte data med via USB.

Tak for svaret, men kræver det ikke også noget software af en art - jeg kan
ikke se/vælge usb porten under "netværk via kabelforbindelse" men kun lpt og
com porte

Er det iøvrigt et specielt "netværks"kabel der skal bruges
jeg har i forvejen et med 2 flade hanstik - men der sker ikke rigtigt noget
når jeg prøver med det

hilsen
michael

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-02-01 22:04

> Tak for svaret, men kræver det ikke også noget software af en art

Jo, der er driver og speciel software med

> Er det iøvrigt et specielt "netværks"kabel der skal bruges

Jo, og der sidder noget elektronik i kablet.

Fra : Michael Nielsen

Dato : 26-02-01 22:17

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:97egc9$2iat$1@tnews.inet.tele.dk...
> Jo, der er driver og speciel software med og der sidder noget elektronik i
kablet.

Ok mange tak for hjælpen og informationerne

Har du selv prøvet et "usb-net" - kan det bruges til mere end dataflytning
? - hvad er hastigheden i forhold til kabelforbindelse - og i forhold til et
"rigtigt" 100Mbit ethernet ?

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 26-02-01 22:33

> [...]
> ? - hvad er hastigheden i forhold til kabelforbindelse - og i forhold til

Det kan IMHO kun bruges til dataoverførsel i mangel af bedre.
Dvs hvor der ikke kan smækkes et 100 Mbit netkort i af praktiske eller andre
grunde.
Hastigheden er ca ½ MB i sekundet mener jeg at kunne huske

Fra : Rasmus Paulsen

Dato : 26-02-01 22:32

Hej

Hvis USB-kablerne alligevel koster et par hundrede, ville jeg overveje at
købe to netkort og et krydset kabel, det kan fås samlet for under 300 kr.

Venlig hilsen
Rasmus