MS Windows
briani 27239
Fejlmelding: Stakoverløb
Fra : purlund

Dato : 20-10-02 20:13

Jeg kører med windows98 i første udgave som styresystem.
Efter isætning af ny cd-brænder, optræder følgende problem:
Det aktuelle problem opstår sådan:
Windows98 kunne umiddelbart registrere brænderen og den fungerede uden
nærmere installation af software. Efterfølgende har jeg installeret
programmet IN-CD, der fulgte med på installationscd'en til brænderen.
Jeg ved dog ikke, hvad programmet gør godt for......
Efter installationen har jeg adskillige gange oplevet at få blå skærm
ved start af pc'en. I den blå skærm står: "Tråden afsluttes pga.
stakoverløb. En VxD, der formodentlig er installeret for nylig, har
brugt for meget stakplads. Angiv en højere værdi for 'MinSPs' i
System.ini, eller fjern nyligt installerede VxD's. Der er nu allokeret 5
SP'er. Tryk på en vilkårlig tast for at fortsætte."
Når jeg trykker på en vilkårlig tast, fortsætter windows98 med at starte
skrivebordet op.
Jeg har prøvet at finde vej til "MinSPs" i System.ini, men det er ikke
lykkedes mig at finde et sådant afsnit eller sted, hvor jeg kan indsætte
en højere værdi.
Jeg har efterfølgende afinstalleret IN-CD-programmet, men problemet
består.
Kan nogen hjælpe med en løsning?

http://www.kandu.dk/

Fra : Klaus Petersen

Dato : 21-10-02 07:09

> System.ini, eller fjern nyligt installerede VxD's.

Dette tyder på, at det er en driver der er årsag til problemet (måske kunne
denne stamme fra den IN-CD du omtaler - det er ikke sikkert at denne driver
bliver fjernet ved afinstallation af IN-CD'en).

Du vil i kontrol panel / system kunne finde en oversigt over alle
installerede drivere og sjusse dig frem til den driver, der er skyld i
problemet.

Ellers skal der en geninstallation af windows til.

Du kan også prøve at gå ind på producentens hjemmeside og se om du kan finde
en opdatering / nyere version - installerer du den, vil den formindtlig
erstatte den gamle - og så er der et spinkelt håb om, at det løser
problemet.

Fra : Frank Jensen

Dato : 21-10-02 12:55

"purlund" <purlund.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har oplevet samme problem på 3 pc'er.
De havde alle fået isat netkort og var blevet opdateret via windows update
( fordi vi nu havde fået en ADSL forbindelse ).
I netværket er der ialt 5 pc'er så de sidste 2 pc'er har fejlen ikke været
der.

Derud over har min far haft samme fejl.

Fejlen har kun været der en' gang på de 4 pc'er.

Frank

Fra : purlund

Dato : 21-10-02 17:23

Hej Frank
Prøv at kigge på de kommentarer, jeg i dag har indsendt til mit
spørgsmål - de vil formentlig kunne løse dine problemer også.
Purlund

http://www.kandu.dk/