/ Forside / Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet multimedie
#NavnPoint
refi 19159
Klaudi 13515
severino 5400
pallebhan.. 4553
molokyle 4203
o.v.n. 3762
tedd 3707
bentjuul 3670
transor 2817
10  miritdk 2644
.qxd-filer i InDesign?
Fra : Ammitz


Dato : 20-10-02 20:04

Jeg har modtaget mange filer fra Quark Express fremstillet på både MAC
og PC.

For det meste er det ganske ligetil at få InDesign 2.0 til at konverter
filerne, så jeg kan printe fra min PC.

Engang imellem, - sker det, - der kommer .qxd-filer, som ikke lader sig
konvertere i InDesign.

Hvorfor det?

Er der et eller flere kløgtige hoveder, som kan fortælle mig hvorfor???

Jeg har ikke selv Quark, - men én som ofte sender quark-filer til mig
siger, - han husker blot at give dem efternavnet .qxd.
Han sener fra MAC.

Hjælp, - hvad er årsagen?

Er der nogen, som kan svare klart og tydeligt på dette?

Ammitz

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


 
 
Madsen (20-10-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 20-10-02 20:25

Ammitz skrev:

> Engang imellem, - sker det, - der kommer .qxd-filer, som ikke
> lader sig konvertere i InDesign.
>
> Hvorfor det?

Prøv evt. følgende artikel som beskriver hvad InDesign understøtter
i Quark-dokumenter og hvad den ikke gør:
<http://www.adobe.com/support/techdocs/1cd7a.htm> Forfatteren af Quark-
dokumentet må vel vide hvad han/hun så ikke skal gøre, hvis det skal
kunne konverteres hos dig i InDesign uden problemer.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Storm (20-10-2002)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 20-10-02 20:39

Ammitz <Ammitz.news@kandu.dk> wrote:

> Jeg har modtaget mange filer fra Quark Express fremstillet på både MAC og
> PC.
>
> For det meste er det ganske ligetil at få InDesign 2.0 til at konverter
> filerne, så jeg kan printe fra min PC.
>
> Engang imellem, - sker det, - der kommer .qxd-filer, som ikke lader sig
> konvertere i InDesign.
>
> Hvorfor det?
>
> Er der et eller flere kløgtige hoveder, som kan fortælle mig hvorfor???
>
> Jeg har ikke selv Quark, - men én som ofte sender quark-filer til mig
> siger, - han husker blot at give dem efternavnet .qxd. Han sener fra MAC.
>
> Hjælp, - hvad er årsagen?
>
> Er der nogen, som kan svare klart og tydeligt på dette?

Det er da så meget at bede om. Udover Madsens link, så er mine
erfaringer at det er en god ide at gemme i Quark 3.3.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Villy Erichsen (21-10-2002)
Kommentar
Fra : Villy Erichsen


Dato : 21-10-02 05:46

Ammitz wrote:

> Jeg har modtaget mange filer fra Quark Express fremstillet på både MAC
> og PC.
>
> For det meste er det ganske ligetil at få InDesign 2.0 til at konverter
> filerne, så jeg kan printe fra min PC.
>
> Engang imellem, - sker det, - der kommer .qxd-filer, som ikke lader sig
> konvertere i InDesign.
>
> Hvorfor det?
>
> Er der et eller flere kløgtige hoveder, som kan fortælle mig hvorfor???
>
> Jeg har ikke selv Quark, - men én som ofte sender quark-filer til mig
> siger, - han husker blot at give dem efternavnet .qxd.
> Han sener fra MAC.
>
> Hjælp, - hvad er årsagen?
>
> Er der nogen, som kan svare klart og tydeligt på dette?
>

Ja, men ikke når du spørger via kandu.dk
Grundet de mærkelige betingelser der knytter sig til siden.
De påberåber sig bl. a. retten til det de høster på NG´s. Helt ude af trit

med loven om opretshav.
Hvorfor ikke abonnere på gruppen og stille spørgsmålet her?
Alt hvad der skrives her kan frit bruges af privatpersoner.

Kandu.dk respekterer heller ikke et "X-No-Archive: yes".



--
Venlig hilsen
Villy Erichsen
Fjern *not* for at svare på mail.



Ammitz (21-10-2002)
Kommentar
Fra : Ammitz


Dato : 21-10-02 12:52

"Villy Erichsen" skrev d. 21-10-02 05:46 dette indlæg :
>
> Ja, men ikke når du spørger via kandu.dk
> Grundet de mærkelige betingelser der knytter sig til siden.
> De påberåber sig bl. a. retten til det de høster på NG´s. Helt ude af
trit
> med loven om opretshav.
> Hvorfor ikke abonnere på gruppen og stille spørgsmålet her?
> Alt hvad der skrives her kan frit bruges af privatpersoner.
>
> Kandu.dk respekterer heller ikke et "X-No-Archive: yes".


Hvor du vil hen med dette svar, - kan jeg ikke tyde, - prøv igen, sådan
lidt mere forståeligt for et ældre medlem af det danske folk.

Ammitz

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Villy Erichsen (21-10-2002)
Kommentar
Fra : Villy Erichsen


Dato : 21-10-02 16:00

Ammitz wrote:

> "Villy Erichsen" skrev d. 21-10-02 05:46 dette indlæg :
> >
> > Ja, men ikke når du spørger via kandu.dk
> > Grundet de mærkelige betingelser der knytter sig til siden.
> > De påberåber sig bl. a. retten til det de høster på NG´s. Helt ude af
> trit
> > med loven om opretshav.
> > Hvorfor ikke abonnere på gruppen og stille spørgsmålet her?
> > Alt hvad der skrives her kan frit bruges af privatpersoner.
> >
> > Kandu.dk respekterer heller ikke et "X-No-Archive: yes".
>
> Hvor du vil hen med dette svar, - kan jeg ikke tyde, - prøv igen, sådan
> lidt mere forståeligt for et ældre medlem af det danske folk.
>

Klip fra Kandus betingelser:
Vær desuden meget opmærksom på ikke at ”lege” med vores copyright eller
andre bekendtgørelser af vores materiale, da de er der for en meget god
grund. Du skal derfor overhovedet ikke bryde dig om at distribuere,
modificere, transmittere, genbruge, gensende eller gøre andet usmart med
noget af vores materiale, det samme gælder for vores tekster og billeder
der selvfølgelig ikke må bruges til offentlige- eller
erhvervsmæssigeformål med mindre vi har givet en skriftlig tilladelse.

Når du besøger kandu.dk, gør du dig automatisk forpligtet til at rette dig
efter vores betingelser og vilkår som er beskrevet nedenfor. Det samme
gælder selvfølgelig for hvilken som helst anden lovgivning eller
bestemmelser, som måtte være gældende for sittet , Internettet og World
Wide Web. Du burde ikke gå ind hos kandu.dk, hvis du mener ikke at kunne
følge vores regler, for er du først gået ind hos kandu.dk, er der ingen
vej tilbage, du er bundet til at rette dig efter de gældende betingelser
og vilkår.

En stor del af kandu.dk´s materiale er hente på usenet - så den gang
nonsens der er klippet her - er urelevant.
Det de selv producerer på sitet er der sgu da ikke nogen der kan bruge til
noget.
Det de kalder vores materiale indbefatter åbenbart også de tekster med
mere der er hentet på usenet.

X-No-Archive: er en kode man kan sætte ind i sin besked - og gør at
anstændige søgemaskiner ikke gemmer svaret i deres databaser.


--
Venlig hilsen
Villy Erichsen
Fjern *not* for at svare på mail.



Digit (21-10-2002)
Kommentar
Fra : Digit


Dato : 21-10-02 16:18

»Villy Erichsen« ræsonnerede, og skrev:

klip
|| Hvor du vil hen med dette svar, - kan jeg ikke tyde, - prøv igen,
|| sådan lidt mere forståeligt for et ældre medlem af det danske folk.
||

klip betingelser

| En stor del af kandu.dk´s materiale er hente på usenet - så den gang
| nonsens der er klippet her - er urelevant.

Hvorfor vil du så ikke spilde "dit talent" på Ammitz/Kandu?

| Det de kalder vores materiale indbefatter åbenbart også de tekster med
| mere der er hentet på usenet.

Det er lidt svært at tage stilling til om Kandu "blot" kan gøre dette i
deres betingelser. Det må være en opgave for d.v.j.

--
/Digit
Har du set Lukas Moodysson's nyeste film »LILJA 4-EVER«?
Filmen som Ole Michelsen gav 5 hatte.

»Demons to some, angels to other«
Dimmu Borgir - Arcane Lifeforce Mysteria



Thomas (21-10-2002)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 21-10-02 16:44

"Ammitz" <Ammitz.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:IYCs9.142841$Qk5.5537474@news010.worldonline.dk...
> Hjælp, - hvad er årsagen?

Det kan være en extension som er brugt, som InDesign ikke kan håndtere.

> Er der nogen, som kan svare klart og tydeligt på dette?

Jeg kan kun gætte ...

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - ny version!
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside?



Ammitz (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Ammitz


Dato : 24-10-02 08:29

Tak for svaret Thomas.
Jeg tror nok at det var en extension, som var synderen, - men jeg har
ikke haft muligheden for at få det bekræftet. Sagen er ihvertfald nu
både trykt og leveret.
- Men jeg er stadig også forvirret over det Villy Erichsen skrev, - ved
du hvad han antyder? - Det ville være rart at få det belyst.
Ammitz

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Thomas (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 24-10-02 12:37

"Ammitz" <Ammitz.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:69Nt9.174448$Qk5.5989926@news010.worldonline.dk...
> - Men jeg er stadig også forvirret over det Villy Erichsen skrev, - ved
> du hvad han antyder? - Det ville være rart at få det belyst.

Jeg tror den går på, at den newsservice han omtaler ikke respekterer at man
kan sætte sin reader op til at ens indlæg ikke skal gemmes på den slags
newsservice.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - ny version!
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside?



Madsen (24-10-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 24-10-02 12:32

Ammitz skrev:

> - Men jeg er stadig også forvirret over det Villy Erichsen skrev,
> - ved du hvad han antyder? - Det ville være rart at få det belyst.

Problemet er at mange er trætte af Kandu som du jo bruger til at
sende dine indlæg til nyhedsgrupperne med. Mange mener, og jeg selv
inklusive, at de nasser på usenettet. De respekterer ikke de
retningslinier som normalt gælder for usenettet, hvilket Villy
f.eks. har belyst med "X-No-Archive: yes"-headeren.
"X-No-Archive: yes" betyder at diverse webtjenester ikke bør gemme
indlægget fordi forfatteren ikke ønsker det gemt, men det blæser
Kandu på og gør det alligevel. En webtjeneste som Google Groups
henter også indlæg fra usenettet, men accepterer "X-No-Archive:
yes". <http://www.google.com/grphp?hl=da&ie=UTF-8&oe=UTF-8>

I det program jeg pt. bruger til usenettet (Xnews) kan jeg vælge
om der skal indsættes "X-No-Archive: yes" som vist her:
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/xnews/xna_yes.png>

Er der en speciel grund til at du bruger Kandu, i stedet for at
vælge at bruge en newsreader, som langt de fleste bruger her på
usenettet? En newsreader kunne f.eks. være Outlook Express, Agent,
Xnews osv.

Læs mere her: <http://usenet.dk/>.

Havde du brugt en newsreader ville jeg have sendt dette indlæg til
en bedre egnet gruppe, da det vi snakker om her jo ikke just har ret
meget med grafik at gøre, men i frygt for at du ikke har adgang til
den bedre egnede gruppe hos Kandu, har jeg valgt at lade være indtil
videre.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177560
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408943
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste