200.000 hjemmesider hacket i weekenden ?
Fra : F.Larsen

Dato : 20-10-02 17:24

Hej

Hørte jeg forkert, eller sagde de i 18 nyhederne at "200.000 hjemmesider
hacket i weekenden" ?
Jeg kan ikke finde noget på forskellige sikkerheds web sider om det ... ?
En and ?

--
Flemming

Fra : Torben Jensen

Dato : 20-10-02 17:34

F.Larsen <n0spam@spamfilter.dk> skrev:
> [...]
>hacket i weekenden" ?
>Jeg kan ikke finde noget på
>forskellige sikkerheds web sider om det ... ?

den er god nok
Mvh
Torben

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 20-10-02 17:45

F.Larsen wrote:
> [...]
> hacket i weekenden" ?
> Jeg kan ikke finde noget på forskellige sikkerheds web sider om det ... ?

Tæl selv,

http://www.zone-h.org/en/defacements/filter/filter_domain=.dk/filter_date_select=today/

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Kim Schulz

Dato : 20-10-02 18:26

[snip]
> Tæl selv,
>
> http://www.zone-h.org/en/defacements/filter/filter_domain=.dk/filter_date_select=today/

Endnu engang er det dkwebonline.dk som er blevet masscracked og de
fleste af deres domæner er blevet defaced.
Er det ikke 3. gang inde for 1-2 måneder at netop dkwebonline.dk er
blevet cracked??

--
Kim Schulz - Freelance Development | UNIX was half a billion
Email : kim @ schulz.dk | (500000000) seconds old on Tue Nov

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 20-10-02 18:56

In article <20021020192540.5b9d70c9.kim@schulz.dk>, Kim Schulz wrote:
> [...]
> fleste af deres domæner er blevet defaced.
> Er det ikke 3. gang inde for 1-2 måneder at netop dkwebonline.dk er

Det står på deres kundeservice website, at crackerne har brugt
brute-force til at komme ind. Og at DKwebonline nu har øget
minimums passwordlængden til 6 tegn, samt ændret nogle af de passwords
de mente var for lette.

Kan det virkelig passe at der er knækket så mange med brute force ?
Det lyder mere sandsynligt at det er deres server software der har
været cracket. De bruger IIS og MS SQL. To produkter man skal patche
hele tiden.

Fra : Larz

Dato : 20-10-02 19:33

Povl H. Pedersen wrote:

> [...]
> brute-force til at komme ind. Og at DKwebonline nu har øget
> minimums passwordlængden til 6 tegn, samt ændret nogle af de passwords

De har gået passwordlisten igennem og set hvilke der var for lette? :P

Det lyder også mest sandsynligt :P

--
-
Lars

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-10-02 17:08

In article <HFCs9.142699$Qk5.5534908@news010.worldonline.dk>, Larz wrote:

> De har gået passwordlisten igennem og set hvilke der var for lette? :P

De har vel delt standard password ud til kunder, uden at give dem
mulighed for at rette dette. Og så brugt en smart algoritme, som
eksempel domænet stavet bagfra ?

Det er bare gæt.

> Det lyder også mest sandsynligt :P

Men de tkunne også være tynde default passwords.

Fra : Hostmaster

Dato : 25-10-02 12:09

> De har gået passwordlisten igennem og set hvilke der var for lette? :P

Ja, måske men hvis det er tilfældet så er de da ikke de mest smarte i
verden. Jeg har selv med webhosting at gøre og ikke engang jeg kan se
brugernes passwords. De ligger krypteret på systemet.

Så hvis de lige frem har en liste over passwords :))) så tror jeg at jeg
ville finde et andet sted til min hjemmeside. Specielt hvis de har haft
nedetid 3 gange på grund af ulovlig indtrægen-

James

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 25-10-02 16:21

In article <apb835$o3b$1@sunsite.dk>, Hostmaster wrote:

> [...]
> ville finde et andet sted til min hjemmeside. Specielt hvis de har haft
> nedetid 3 gange på grund af ulovlig indtrægen-

Medmindre man har fedtet lidt meget med registreringsdatabasen i
Windows, eller kører med AD i native mode, så ligger alle password
på Windows platformen i knæk-let format i registry databasen.

John The Ripper skal ikke bruge lang tid på at knække den
første håndfuld, og selv de 14 tegn lange default passwords
som MS assigner til til remote assistance etc i WinXP er
som regel knækket på under 2 døgn med en 1.5GHz PC.

Fra : F.Larsen

Dato : 20-10-02 20:23

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message
> [...]
> Det lyder mere sandsynligt at det er deres server software der har
> været cracket. De bruger IIS og MS SQL. To produkter man skal patche

Det er selvfølgelig muligt, men hvis der f.eks. benyttes lockout efter 10
forsøg så nedsættes sandsynligheden vel væsenligt for at det blicker hacket
?

--
Flemming
http://home.cbkn.dk/Rhodos/

Fra : Kent Friis

Dato : 20-10-02 20:27

Den Sun, 20 Oct 2002 21:23:02 +0200 skrev F.Larsen:
> [...]
>forsøg så nedsættes sandsynligheden vel væsenligt for at det blicker hacket

Ikke hvis de ikke er patchet, det besykkter kun mod brute-force.

Hvis de er kommet ind vha en buffer-overflow, så ser de aldrig
password-prompten.

Mvh
Kent
--
Which one is faster - Lotus Notes or Lotus Esprit?

Fra : Kim Schulz

Dato : 20-10-02 18:29

On Sun, 20 Oct 2002 18:24:10 +0200
"F.Larsen" <n0spam@spamfilter.dk> wrote:
> [...]
> hjemmesider hacket i weekenden" ?
> Jeg kan ikke finde noget på forskellige sikkerheds web sider om det

200.000 er måske nok en overdrivelse, men mange er i hvert fald blevet
taget idag. zone-h har 31*50=1550 defacements for idag (ret højt tal i
forhold til normalen).
Tror du ikke de har skulle have sagt 2.000 i stedet for 200.000?

--
Kim Schulz - Freelance Development | There's no easy quick way out,
Email : kim @ schulz.dk | we're gonna have to live through

Fra : Tommy Jensen

Dato : 20-10-02 18:35

On Sun, 20 Oct 2002 19:28:31 +0200, Kim Schulz <kim@schulz.dk> wrote:

>200.000 er måske nok en overdrivelse, men mange er i hvert fald blevet
>taget idag. zone-h har 31*50=1550 defacements for idag (ret højt tal i
>forhold til normalen).

Hvordan indsamles oplysninger om defacements egentlig?

MVH Tommy

Fra : F.Larsen

Dato : 20-10-02 20:06

"Kim Schulz" <kim@schulz.dk> wrote in message

> [...]
> forhold til normalen).
> Tror du ikke de har skulle have sagt 2.000 i stedet for 200.000?

en mulighed, var i gang med kødgryder da indslaget blev vist ;=)

--
Flemming

Fra : Kim Schulz

Dato : 20-10-02 18:37

On Sun, 20 Oct 2002 19:35:19 +0200
Tommy Jensen <toj@worldonline.dk> wrote:

> Hvordan indsamles oplysninger om defacements egentlig?

De fleste indberettes af crackeren selv eller en person med tilknytning
til cracker samfundet.

--
Kim Schulz - Freelance Development | The gods gave man fire and he
Email : kim @ schulz.dk | invented fire engines. They gave

Fra : N/A

Dato : 21-10-02 17:10

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-10-02 17:10

In article <QnDs9.142892$Qk5.5540675@news010.worldonline.dk>, F.Larsen wrote:

> "Kim Schulz" <kim@schulz.dk> wrote in message

> Ja ham der D3c0d1f1c4d0r3s har haft travlt.

Det er flertal: Decodificadores

Så det er nok en gruppe som de sagde i medierne.

Fra : Kim Schulz

Dato : 20-10-02 19:02

[snip]
> [...]
> Det lyder mere sandsynligt at det er deres server software der har
> været cracket. De bruger IIS og MS SQL. To produkter man skal patche

Jeg tror ganske enkelt det de har skrevet er en lodret løgn for at
skjule deres egne fejl. Man bliver ikke cracket 3 gange på 2 måneder
uden at der er noget galt med ens sikkerhed - end ikke hvis man bruger
win2000.

--
Kim Schulz - Freelance Development | If there are self-made
Email : kim @ schulz.dk | purgatories, then we all have to