Handel med virksomhed i USA ?
Fra : Carl Astrup

Dato : 20-10-02 10:48

Hejsa.. Håber der er nogen der kan hjælpe.

Vi er en lille virksomhed, der er blevet tilbudt en handel med et amerikansk
firma,
projektet (et software udviklingsprojekt) virker sundt m.m.. Men vi har
nogle betænkeligheder
i forhold til økonomien.

Da vi ikke kan bede om en bankgaranti uden at skrive under på at vi kan
blive sagsøgt i hoved og ...
såfremt der skulle opstå problemer med projektet, vil vi gerne undersøge den
virksomhed vi skal handle med.

Er der nogen der ved hvor man kan finde sådanne oplysninger (regnskaber
etc. ) på amerikanske firmaer ?.

//Carl

Fra : Søren Jensen

Dato : 20-10-02 13:20

> Er der nogen der ved hvor man kan finde sådanne oplysninger (regnskaber
> etc. ) på amerikanske firmaer ?.

Givetvis - men hvor meget du kan bruge dem til, er ganske uvist.

1) Det er meget let for et firma i økonomiske problemer at skjule disse i et
offentligt regnskab - i hvertfald så godt at der skal meget regnskabsviden
til at fange eventuelle faresignaler

2) Årsregnskaber er jo ofte "gamle", og meget kan ske efter udarbejdelsen af
regnskabet og til dags dato.

Opdel projektet i milepæle og lav ratebetalinger - det er den eneste måde
jeg har oplevet virker.

Store virksomheder siger ofte at de skal bruge 60 dage på at lave en
betaling - det er fis i en hornlygte. Det tager MAXIMALT 3 dage at validere
en faktura - uanset hvilket firma. Så bare stå fast på en kort kredittid (så
du ikke kommer til at arbejde 4 måneder uden sikkerhed for betaling).

Mvh
Søren

Fra : Carl Astrup

Dato : 25-10-02 14:15

Okay.. Tak for svaret.

//Carl

Fra : Erik Ernst

Dato : 31-10-02 15:16

"Carl Astrup" <skyflush@hotmail.com> wrote in message
> Okay.. Tak for svaret.

Jeg vil lige tilføje at jeg kan anbefale dig at finde en advokat i med
kendskab til både dansk og amerikansk lovgivning inden du giver du ud i et
sådant eventyr. Der findes en del - jeg kan godt anbefale en i New York,
hvis du er intereseret.

Erik Ernst
www.bmipartners.com - Navision og Winfinans løsninger