Hvordan sender jeg mit "shopping card"?
Fra : Joachim Nørmark

Dato : 20-10-02 00:35

Jeg er ved at lave noget webshopping (bare rolig - det er helt på
amatørbasism som mit spørgsmål nok også bærer præg af!) og har fundet
et java script, der fungerer som et helt fint shopping-card.
Problemet opståor når jeg skal have sendt resultatet, for det er ikke
"indbygget" i scrpitet. Når man trykker på "send" kaldes i øjeblikket
denne funktion:

function Send() {
var totalamount = parent.opener.titlebar.MyOrder.NumberOfProducts;
var order = "Antal=" + totalamount;
order += ",total=" +
Math.round(parent.opener.titlebar.MyOrder.TotalPrice() * 100);
for (var i=0; i < totalamount; i++) {
order += ",id" + parent.opener.titlebar.MyOrder[i].Id
+ "=" + parent.opener.titlebar.MyOrder[i].Amount;
}
alert("(From shoppingcart.js, bottom lines)\n This would be send to
the server: "+ order);
// parent.opener.main.window.location="server.php?data="+order;
return;
}
som øjensynligt ikke er særlig brugbar, idet den blot laver en
advarselsboks med hvad den ville sende, men ikke sender

Hvordan kan jeg få den til at sende resultatet til mig?
På mit webhotel ligger der i forvejen følgende mailform:

<form action = "http://www.dht.dk/webhotel/support/formmail/formmail.pl"
method=POST>
<INPUT TYPE="HIDDEN" NAME="recipient" VALUE="dinmail@ditdomæne.dk">
</form>

men hvor skal jeg putte tingene for at de virker??

På forhånd tak for hjælpen

Joachim Nørmark

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 20-10-02 13:28

Du har jo udkommenteret den linie der rent faktisk skulle tage sig af
at sende.

Fra : Joachim Nørmark

Dato : 21-10-02 21:20

Hejsa

> Du har jo udkommenteret den linie der rent faktisk skulle tage sig af
> at sende.

Som sagt er jeg ret ny i javascript, så jeg kan ikke helt gennemskue
hvad jeg skal gøre for at komme videre. (Ud over at jeg skal fjerne //
i den udkommenterede linie)

Som sagt tilbyder mit webhotel et script der kan sende en formmail,
men hvordan skal jeg gøre så den kalder det script og sender data til
mig?

Scriptet kaldes ved:

På forhånd tak

Joachim

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 22-10-02 00:46

Der skal du checke documentationen for den pågældende formmail.