Hjælp til at tjekke variabelnavne i MX
Fra : Lance_on_EPO2

Dato : 19-10-02 23:51

Hej,

Jeg har lige opgraderet fra Flash 4 til MX og udover vanskeligheder med
tilvænning til det ny interface har jeg det også lidt svært med
actionscripting og deklarationer og "Conditions/Loops".

Jeg har en Scene hvor jeg vil deklarere nogle variabelnavne - jeg har
tidligere brugt variabler og if-konstruktioner uden problemer i Flash 4 -
men hvordan tjekker man f.eks."strings" som herunder (forenklet):

//--- (Frame1)
name = "none"; //--- skulle det være: set(name, "none"); el.: set(name,
none);

(Frame 5) Her en menu med knapper //--- her blot 2 angivet

//--- (knappen "Home"):
on (release) {
name = "home"; //--- skulle det være: set(name, "home"); el.: set(name,
home);
gotoAndPlay("OUT");
}

//--- (knappen "Hello"):
on (release) {
name = "hello"; //--- skulle det være: set(name, "hello"); el.:
set(name, hello);
gotoAndPlay("OUT");
}

//--- (Frame Label "OUT"):

if (name="home") {
gotoAndPlay("Home_scene", 1);
} else if (name="hello") {
gotoAndStop("Hello_scene", 1);
}

Hvordan gør man det? - det er jo bare så let når man lige ved det - desværre
har jeg ikke fundet meget hjælp hos Macromedia eller FlashKit, så...
Vink med vognstang er tilladt

Fra : Lance_on_EPO2

Dato : 20-10-02 18:04

Hej!

Jeg besvarer lige selv - hvor dum kan man være...?!!

//--- (Frame Label "OUT"):

> if (name="home") { //BAD CODING
> gotoAndPlay("Home_scene", 1);
> } else if (name="hello") { //BAD CODING
> gotoAndStop("Hello_scene", 1);
> }

IF-KONSTRUKTION TILDELER JO BLOT VÆRDIER!!!
Dette er virkelig for dumt - sorry!

Til Newbie-kodere: if (name= ="home") er korrekt!!!

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 20-10-02 19:56

Lance_on_EPO2 <nogen@microshaft.cam> wrote:

> name = "none"; //--- skulle det være: set(name, "none"); el.: set(name,
> none);

name = "none";

> if (name="home") {
> gotoAndPlay("Home_scene", 1);
> } else if (name="hello") {
> gotoAndStop("Hello_scene", 1);
> }
>
> Hvordan gør man det?

Husk at bruge == (to lighedstegn) når Du tjekker om en forudsætning er
opfyldt, og = (dvs. ét lighedstegn) når Du "assigner" variabler).

--
Venlig hilsen,
Henrik Rasmussen