Zinkbaljer
Fra : Vivi West

Dato : 19-10-02 20:16

Hej Alle,

Kan jeg tage bunden ud af en zinkbalje og bruge den som et højbed. Kan det
blive for koldt for stauder og andet småt??

På forhånd tak.

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 19-10-02 20:42

Vivi West wrote:

> Hej Alle,
> Kan jeg tage bunden ud af en zinkbalje og bruge den som et højbed. Kan det
> blive for koldt for stauder og andet småt??

Hvorfor spørger du 2 gange. ? Vi kan godt klare os med en ...

Hvad mener du med at tage bunden ud.? Simpelthen at tage bunden ud, og
placere den ovenpå jorden.?

Hvis det er mht. om jorden bliver hurtigere afkølet fordi planterne står i en
begrænset mængde jord.?
Ja så har du jo selv svaret. På et eller andet tidspunkt vil denne begrænsede
mængde jord fryse. Hvorimod den tilsvarende mængde jord ikke vil være frosset
hvis det var en del af den "normale" jord.

Så der er bare et spørgsmål om tid.

Som det ofte ses: Det er vanskeligt at give kvalificeret svar, hvis spørgerne
tror at man kan gætte sig til hvad de mener.!

--
Mvh. Jørgen

Prøv noget nyt, læs her: http://www.usenet.dk/

Fra : Ebbe Rasmussen

Dato : 19-10-02 23:08

"Jørgen Rasmussen" <jorgen-rasmussen@aa.sa.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
spørgerne
> tror at man kan gætte sig til hvad de mener.!

Jeg kan nu ikke se hvad der er galt med det spørgsmål. hvis man er meget
kværulantisk, kan man selvfølgelig påstå at Vivi vil bruge den udtagne bund
til højbed. Det er dog næppe det hun mener. Ellers er jeg enig i dit svar.
men tænk dig lige lidt om inden du hælder gylle ud.

-
Med venlig hilsen
Ebbe

Fra : Vivi West

Dato : 20-10-02 08:55

Jeg troede at man kunne bruge disse nyhedsgrupper til at spørge andre når
man var i tvivl om noget. Det er man jo ofte når man er nybegynder i fx
havebrug eller nyhedsgrupper. Men nogle finder det måske tilfredsstillende
at bruge disse nyhedsgrupper til at hovere over for andre. Jeg blev rigtig
gal over den første del af dit svar.
Vivi

Fra : Erik Olsen

Dato : 20-10-02 09:53

Vivi West wrote:

> Jeg troede at man kunne bruge disse nyhedsgrupper til at spørge andre
> når man var i tvivl om noget. Det er man jo ofte når man er
> nybegynder i fx havebrug eller nyhedsgrupper.

Naturligvis kan man det.

> Men nogle finder det
> måske tilfredsstillende at bruge disse nyhedsgrupper til at hovere
> over for andre. Jeg blev rigtig gal over den første del af dit svar.

Til gengæld bør man formulere sine spørgsmål med omhu så de ikke
misforstås, så meget synes jeg man skylder de brugere som giver sig tid
til at hjælpe.

Hvis man sender det samme - eller næsten samme - indlæg to gange med
kort tids interval, vil det ofte blive betragtet som utålmodighed, det
opfattes negativt.

Venlig hilsen
Erik Olsen