GetUrl - javascript
Fra : Stefan Siig

Dato : 26-02-01 17:09

Hej..

Jeg har et problem med GetUrl.

Jeg bruger en flashknap på en side som sender følgende ud:

GetUrl("javascript:dosomething('test');", "_self")

Hvis siden hvor knappen er på kører i et frameset hvor parent-framen kører
på en anden server opstår der en fejl - som om javascriptet ikke findes.

Hvis siden hvor knappen er på kører i et frameset hvor parent-framen kører
på samme server sker der ingen fejl.

Hvis siden kører uden frames virker det også fint.

Fra : Morten Balle

Dato : 27-02-01 10:53

der er vist noget med at Flash ikke kan arbejde på flere servere .......

Fra : Stefan Siig

Dato : 27-02-01 16:43

Er det muligt at få en uddybning ?

Fra : Mads

Dato : 27-02-01 11:26

hvad mener du med på en anden server ??

hvir scriptet ligger i samme frame som flashfilen, så skal du bare fjerne
_self - der skal bare være blankt - så skulle det spille!

Fra : Stefan Siig

Dato : 27-02-01 16:42

Scriptet ligger i samme frame som flashfilen men framesettet ligger på en
anden server, hvilket er det som giver problemer.

Jeg har forsøgt mig med at fjerne _self, og forsøgt at bruge navnet på min
frame, men intet virker....

Fra : lpf

Dato : 17-04-01 23:15

In article <97dv1r$523$1@news.inet.tele.dk>, "Stefan Siig"
> [...]

> på samme server sker der ingen fejl.
>
> Hvis siden kører uden frames virker det også fint.

Det er at sikkerhedsmæssige årsager Flash/javascript kan kun kører fra
det samme directory.