PC Finder nyt som lovet
Fra : Bjarne Østergård

Dato : 19-10-02 18:38

Hej
jeg ved jo at i vil skælde mig ud, men altså alligevel,

Her er det sidste nye modul til bekæmpelse af computertyveri.
http://www.gigasoft.dk/anticrime/

Dette modul eller program har jeg kaldet for Gigasoft Anti Crime Scanner, da
det brugt på den rigtige måde, kan hjælpe brugeren af programmet, til at
undgå, at blive hæler, og dermed kriminel, og samtidigt hermed afslører
tyven, desuden kan det sørge for at den retmæssige ejer får sine stjålne
ejendele tilbage.

Programmet er freeware og må kopieres og distribueres lige så meget man vil

Resten om PC finder kan ses her www.gigasoft.dk

Håber en masse vil teste mit nye modul og fortælle mig hvad de mener, altså
om modulet ikke om mig )

Med venlig hilsen
Bjarne Østergård

Fra : Kent Friis

Dato : 19-10-02 18:45

Den Sat, 19 Oct 2002 19:37:58 +0200 skrev Bjarne Østergård:
>Hej
>jeg ved jo at i vil skælde mig ud, men altså alligevel,
>
>Her er det sidste nye modul til bekæmpelse af computertyveri.
>http://www.gigasoft.dk/anticrime/

Er der nogen der har en windows-maskine? Som også har lyst til at
glemme al sund fornuft og gode råd om ikke at downloade EXE-filer
fra links man finder på usenet?

Mvh
Kent
--
Is windows userfriendly? Nah, more like optimized for idiots.

Fra : Per, Odense

Dato : 19-10-02 20:20

I news:aos5lu$atg$1@sunsite.dk , skrev Kent Friis <leeloo@phreaker.net>
, bl.a. :

> Er der nogen der har en windows-maskine? Som også har lyst til at
> glemme al sund fornuft og gode råd om ikke at downloade EXE-filer
> fra links man finder på usenet?

Jeg tør godt, Bjarne er kendt som en hæderlig mand på usenet

--
Per, Odense
Ved svar fjern *** fra adressen

Fra : Kasper Dupont

Dato : 20-10-02 00:50

"Per, Odense" wrote:

> Jeg tør godt, Bjarne er kendt som en hæderlig mand på usenet

Lad være med at skrive sådan noget, jeg var lige ved at dø af grin.

Don't do this at home kids: touch -- -rf

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-10-02 09:32

Per, Odense skrev:

>Jeg tør godt, Bjarne er kendt som en hæderlig mand på usenet

Bjarne er mig bekendt aldrig blevet klandret for at være
uhæderlig. Men "hæderlig" og "ved noget om sikkerhed" betyder
ikke det samme.

--
Bertel

Fra : Jonathan Stein

Dato : 20-10-02 20:13

Bertel Lund Hansen wrote:

> Bjarne er mig bekendt aldrig blevet klandret for at være
> uhæderlig. Men "hæderlig" og "ved noget om sikkerhed" betyder
> ikke det samme.

Jeg vil ikke her uden for sammenhængen påstå noget, men jeg har nok i
tidligere tråde antydet, at det ikke ville være helt hæderligt, hvis
Bjarne trods bedre vidende fortsat fremsatte visse påstande om
programmet.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Kasper Dupont

Dato : 20-10-02 21:04

Jonathan Stein wrote:

> jeg har nok i tidligere tråde antydet

Du er nok ikke den eneste.

Don't do this at home kids: touch -- -rf

Fra : Jonathan Stein

Dato : 20-10-02 22:31

Kasper Dupont wrote:

> Du er nok ikke den eneste.

Næ, det var heller ikke for at tage patent(*) på det, men jeg ville
ikke hænge andre ud.

(*) Nej, I får ikke noget patent-nummer!

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 20-10-02 21:50

Jonathan Stein skrev:

> [...]
>tidligere tråde antydet, at det ikke ville være helt hæderligt, hvis
>Bjarne trods bedre vidende fortsat fremsatte visse påstande om

Det har du egentlig ret i.

--
Bertel

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 19-10-02 19:07

Bjarne Østergård wrote:

> jeg ved jo at i vil skælde mig ud, men altså alligevel,

Når nu du er i gang med at skrive i gruppen, kan du så ikke poste det
forlængst lovede link til din patentansøgning? Ikke at det gør så meget
forskel, nu vi ved, at det kun er en ansøgning, men jeg er nysgerrig.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 21-10-02 23:14

"Kim Ludvigsen" <ludvig@mail.dk> wrote in message

> Når nu du er i gang med at skrive i gruppen, kan du så ikke poste det
> forlængst lovede link til din patentansøgning? Ikke at det gør så meget
> forskel, nu vi ved, at det kun er en ansøgning, men jeg er nysgerrig.

Hm.. Jeg har da aldrig lovet nogen et link til min patentansøgning, og jeg
har aldrig udgivet den på en webside.
Og det ville da være svært at give et link til min skrivebordsskuffe.
MVH
Bjarne

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 22-10-02 00:06

Bjarne Østergård wrote:

> Hm.. Jeg har da aldrig lovet nogen et link til min patentansøgning, og jeg
> har aldrig udgivet den på en webside.
> Og det ville da være svært at give et link til min skrivebordsskuffe.

Du har ret i, at du ikke har lovet at komme med et link. Efter jeg
tidligere skrev, at en søgning på patentet endte resultatløs, lovede du
dog mere eller mindre at vende tilbage med oplysninger om patentet efter
et møde med patentbureauet.

Selvfølgelig er du ikke forpligtet til at angive et link til din
ansøgning, men det ville hjælpe gevaldigt på din troværdighed, eftersom
en søgning på Gigasoft stadig ender uden resultat i den amerikanske
patentdatabase på http://www.uspto.gov. De patent-oplysninger, du
tidligere har postet, svarer desuden ikke til formaterne i databasen.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Jonathan Stein

Dato : 19-10-02 19:18

"Bjarne Østergård" wrote:

> Håber en masse vil teste mit nye modul og fortælle mig hvad de mener, altså
> om modulet ikke om mig )

Nej tak, vi tør ikke installere noget fra din hånd uden at have kigget
kildekoden igennem!

<http://www.gigasoft.dk/Onlinemail.asp?mail=0&spg=%3C/textarea%3E%3Cscript%3Ealert(%22Her%20taler%20vi%20mere%20om%20sikkerhed%20end%20vi%20g%F8r%20ved%20det!%22);%3C/script%3E&konto=0>

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 19-10-02 19:37

"Jonathan Stein" <jstein@image.dk> wrote in message

> [...]
Ealert(%22Her%20taler%20vi%20mere%20om%20sikkerhed%20end%20vi%20g%F8r%20ved%

kan se du har gjort det

Ih hvor er du altså sej
ok

Det var altså de seriøse jeg gerne ville hendvende mig til

Men mor du dig bare

Mvh
Bjarne

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-10-02 19:47

On Sat, 19 Oct 2002 20:36:37 +0200, "Bjarne Østergård" <boe@ydicon.dk>
wrote:

>Det var altså de seriøse jeg gerne ville hendvende mig til

Hvis du ikke er seriøs med sikkerheden, kan jeg ikke se at andre
skulle være det overfor dig.

Jeg ved ikke hvor meget, I gør brug af ASP-sessions (men
tilsyneladende nok til at folk får en cookie til formålet). Ved at
injecte HTML på jeres side, kan folk i princippet stjæle andres
sessions.

--
- Peter Brodersen

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 19-10-02 20:25

Peter Brodersen wrote:
> [...]
> tilsyneladende nok til at folk får en cookie til formålet). Ved at
> injecte HTML på jeres side, kan folk i princippet stjæle andres

Endvidere "sporer" formen folks IP adresse,

<form action="supportmail.asp" method="post">
<INPUT TYPE="HIDDEN" name="konto" VALUE="0">
<INPUT TYPE="HIDDEN" name="IP" VALUE="62.61.140.19">
<INPUT TYPE="HIDDEN" name="datotid" VALUE="19-10-2002 21:16:44">

62.61.140.19 er min IP adresse, uha det er jo svært at ændre :)

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 19-10-02 21:45

"Christian E. Lysel" <sunsite.dk.nntp@spindelnet.dk> wrote in message

> [...]
> <INPUT TYPE="HIDDEN" name="datotid" VALUE="19-10-2002 21:16:44">
>
> 62.61.140.19 er min IP adresse, uha det er jo svært at ændre :)

ØH hvad taler du egentligt om???

MVH
Bjarne

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 19-10-02 21:52

Bjarne Østergård wrote:
> ØH hvad taler du egentligt om???

Linien hvor der står,

<INPUT TYPE="HIDDEN" name="IP" VALUE="62.61.140.19">

Jeg regnede med det var oplagt.

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Thor Larholm

Dato : 22-10-02 12:45

"Bjarne Østergård" <boe@ydicon.dk> wrote in message

> ØH hvad taler du egentligt om???

Sikkerhed, men det behøves du ikke bekymre dig om.

Move along, nothing to see here.

--
Thor Larholm

Fra : Jonathan Stein

Dato : 20-10-02 11:47

"Bjarne Østergård" wrote:

> kan se du har gjort det
>
> Ih hvor er du altså sej
> ok
>
> Det var altså de seriøse jeg gerne ville hendvende mig til
>
> Men mor du dig bare

Hvordan ville du bedømme en persons seriøsitet, hvis han reagerede med
ovenstående sludder efter at være blevet gjort opmærksom på et potentielt
sikkerhedsproblem?
Reagerer du på samme måde, hvis du bliver gjort opmærksom på en fejl i din
øvrige software?

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 19-10-02 19:45

> [...]
Ealert(%22Her%20taler%20vi%20mere%20om%20sikkerhed%20end%20vi%20g%F8r%20ved%

Har du virkeligt giddet lsve alt dette bare for vores skyld?

Mon du går og keder dig??

Mvh
Bjarne

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-10-02 19:48

On Sat, 19 Oct 2002 20:44:36 +0200, "Bjarne Østergård" <boe@ydicon.dk>
wrote:

>Har du virkeligt giddet lsve alt dette bare for vores skyld?

Kender du begrebet "Proof of concept"?

>Mon du går og keder dig??

Det er ærligt talt ikke en måde at snakke til folk på, der gør dig
opmærksom på et problem. Slet ikke, når du gratis bliver informeret om
det, før jeres produkt for alvor er gået i luften.

--
- Peter Brodersen

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 19-10-02 20:45

"Peter Brodersen" <usenet@ter.dk> wrote in message

> [...]
> opmærksom på et problem. Slet ikke, når du gratis bliver informeret om
> det, før jeres produkt for alvor er gået i luften.

Gnidder du tale et tydeligere sprog.
Hvad er det nøjagtigt der er vores problem med hensyn til sikkerheden??

Med venlig hilsen
Bjarne Østwegård

Fra : Peter Brodersen

Dato : 19-10-02 21:03

On Sat, 19 Oct 2002 21:45:16 +0200, "Bjarne Østergård" <boe@ydicon.dk>
wrote:

>Gnidder du tale et tydeligere sprog.

Jeg kan ikke se hvad, der er utydeligt i spørgsmålet:

Du kan svare ja eller nej på spørgsmålet. Faktisk er spørgsmålet af en
karakter, hvor "ved ikke" ikke engang er en valgmulighed, da det vil
være lig "nej".

Jonathan har givet et eksempel på at man kan injecte HTML og deslige
på jeres site. Jonathans konkrete URL er i sig selv ikke skadelig, men
et eksempel på hvor let, site't er at manipulere med.

>Hvad er det nøjagtigt der er vores problem med hensyn til sikkerheden??

Det forklarede jeg i <news:aos9cp$3ol$1@dknews.tiscali.dk>

Du kan efterfølgende læse videre på:
http://www.cert.org/advisories/CA-2000-02.html
http://www.cert.org/tech_tips/malicious_code_mitigation.html

Når du har læst dem, kan du give din mening om hvorvidt, du mener at
CERT er nogle vrøvlehoveder eller ej. Du kan læse om hvem, CERT er,
på:
http://www.cert.org/

Og tilsidst kan du fortsætte med
http://www.google.com/search?q=cross+site+scripting - du behøver dog
ikke at læse alle 179.000 sider.

--
- Peter Brodersen

Fra : Søren Christensen

Dato : 20-10-02 23:46

- derefter nok en god ide at læse alt om Valus problematikken...

Så sådanne sider her undgås...

-----------------------
Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e14'
Unclosed quotation mark before the character string '1' '.

/Nyhed.asp, line 131

---------------

Søren Skov

Fra : Kent Friis

Dato : 21-10-02 16:45

Den Mon, 21 Oct 2002 00:46:21 +0200 skrev Søren Christensen:
> [...]
>Microsoft OLE DB Provider for SQL Server error '80040e14'
>Unclosed quotation mark before the character string '1' '.

Hmmm... Hey, Cubus, prøv lige at tage et kig på PC-Finder siden, den
kan noget sjovt

Mvh
Kent
--
Which one is faster - Lotus Notes or Lotus Esprit?

Fra : Peder Vendelbo Mikke~

Dato : 21-10-02 18:04

Kent Friis skrev:

> Hmmm... Hey, Cubus, prøv lige at tage et kig på PC-Finder siden, den
> kan noget sjovt

Du skulle skamme dig, friste en mand som ligger ned og er blevet fra-
taget sit værktøj. Lad dog eunukken få hvile.

Fra : Jonathan Stein

Dato : 20-10-02 12:05

"Bjarne Østergård" wrote:

> [...]
> 20det!%22);%3C/script%3E&konto=0>
>
> Har du virkeligt giddet lsve alt dette bare for vores skyld?

Nå, du havde mere. Men nej, jeg må indrømme, at FORM'en på din side lavede det
meste arbejde for mig. Hvis du ikke har gennemskuet hvad der sker, kan du
sikkert finde forklaringen på de sider, som Peter Brodersen kom med links til.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 20-10-02 08:42

Jonathan Stein wrote:
> Nej tak, vi tør ikke installere noget fra din hånd uden at have kigget
> kildekoden igennem!

http://www.gigasoft.dk/copyright.asp,

Læs under "Begrænset ansvar", jeg må desværrer ikke citere denne side,
da de forbyder mig dette.

Interessante krav de stiller, men få næsten den skumle tanke at systemet
skal bruges til at stjæle PC'er :)

"Links til andre websites" er unødvendigt, da de alligevel fraskriver
sig ethvert ansvar.

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Bjarne Østergård

Dato : 22-10-02 20:16

> [...]
Ealert(%22Her%20taler%20vi%20mere%20om%20sikkerhed%20end%20vi%20g%F8r%20ved%

Det var ligegodt pænt af dig at påstå dette, men overdriver du ikke lidt vel
meget.

Nå men alligevel, tak for din store tillid.

MVH
Bjarne

Fra : Jonathan Stein

Dato : 22-10-02 21:19

"Bjarne Østergård" wrote:

> [...]
> meget.
>
> Nå men alligevel, tak for din store tillid.

Det var dit tredje svar på dette indlæg - kunne du ikke besvare nogle af alle
de ubesvarede indlæg i stedet for?

Jeg forstod i øvrigt ikke rigtig pointen i dit indlæg, men det har jeg lært at
leve med.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Peter Brodersen

Dato : 22-10-02 23:01

On Tue, 22 Oct 2002 21:15:44 +0200, "Bjarne Østergård" <boe@ydicon.dk>
wrote:

>Det var ligegodt pænt af dig at påstå dette, men overdriver du ikke lidt vel
>meget.

Det sjove er, at du altså nu kender fejlen, men ikke kan forholde dig
seriøst til det. I stedet for at matche bestemte ting, hvad så med at
rette fejlen?

Du kan få et hint: Hvis du virkelig insisterer på at den metode er
kløgtig til at forudfylde tekst på, så kan du i det mindste gøre noget
ved HTML-tegn i stil med < >.

Fik du læst CERTs sider? Forstod du dem?

Eller mener du helt bestemt, at det er betryggende, at man kan
fremprovokere "Microsoft VBScript runtime error
'800a000d'"-fejlmeddelelser på dit site?

--
- Peter Brodersen

Fra : Arne Schwerdtfegger

Dato : 22-10-02 23:21

> [...]
> 0ved% 20det!%22);%3C/script%3E&konto=0>
>
> Det var ligegodt pænt af dig at påstå dette, men overdriver du ikke

Du viser klart og tydeligt at du ikke har forstået en brik af problemet.

--
Knud
http://www.gigasoft.dk/Onlinemail.asp?mail=0&spg='>http://www.gigasoft.dk/Onlinemail.asp?mail=0&spg=

Eller:

...Når%20sikkerhed%20er%20ligemeget!
");'>http://www.gigasoft.dk/Onlinemail.asp?mail=0&spg=

heheh no offense :) Computerworld.dk havde også sådan et hul engang ;)

--
-
Lars

Fra : Christian Fairgrieve

Dato : 19-10-02 19:29

Hver gang jeg starter "programmet" :

Run-time error '2147319765(8002802b)':
Automation error
Element not found

Afinstallationen virker heldigvis fint.

Held og lykke med projektet - jeg tror du har brug for det...

--
Christian Fairgrieve