bælægning på læber
Fra : Rikke Pedersen

Dato : 19-10-02 15:10

Min datter på 7 måneder har fået nogle hvide belægninger på sine læber. Jeg
opfatter det ikke som at det gør ondt på hende. Hun spiser som hun plejer og
er ellers glad og tilfreds. er der nogle der ved hvad det kan være. Hun
bliver ammet og får kammilethe på sutteflaske

Venlig hilsen Rikke

Fra : Sander

Dato : 19-10-02 16:07

"Rikke Pedersen" <Rikke1973@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er ellers glad og tilfreds. er der nogle der ved hvad det kan være. Hun
> bliver ammet og får kammilethe på sutteflaske

Hej Rikke !

Jeg kan ikke huske, hvad man kalder det, men det kommer af, at sutte,
specialt ved amning. Det ligner små blærer. Jeg tror det kommer, fordi
barnet sutter for hårdt / er for ivrig. Det plejer at gå væk af sig selv
igen, men spørg evt. din sundhedsplejeske, om der er andet i kan gøre.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Jens og Sanne

Dato : 19-10-02 19:18

hej rikke

det kan være trøske, det forsvinder af sig selv, men bliver det slemt kan du
på apoteket købe noget der hedder trøskesaft. du kan få meget ømme
brystvorter da vorterne kan blive "smittet" af trøske

--
Venlig hilsen Jens og Susanne
jenssanne@mail.dk

Fra : Jens og Sanne

Dato : 19-10-02 19:29

hej igen
kamillethe skulle være godt at "vaske" munden i og de siger også danskvand
er meget godt. jeg har selv en dreng på 8 mdr. som havde det som lille
ca. 2 mdr. gammel.

Fra : LBR

Dato : 21-10-02 19:56

Jeg har også prøvet at vaske en mund med trøske i danskvand og det hjalp
virkelig med det samme.
Bare kom lid på en engangs vaskeklud og så tøre på de steder hvor det er.

Hilsen Louise