Er det muligt at sende/sætte session varia~
Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 18-10-02 22:21

Er det muligt at sætte en session variabel fra javascript - jeg reloader
siden, og ville gerne bevare oplysininger om hvilkem menu der er aktiv pt.

Pt. gør jeg det via linkes / querystring men der er lidt tungt at holde styr
på - jeg kunne godt tænke mig at gære det mere elegant.

Evt. ved at skrive en cookie fra javascript - er det muligt?

Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 19-10-02 02:35

Martin Rise Christensen wrote:
> Er det muligt at sætte en session variabel fra javascript - jeg
> reloader siden, og ville gerne bevare oplysininger om hvilkem menu
> der er aktiv pt.

Hvor ligger problemet i at bruge alm. sessions her?:
Session("menu") = "nyheder"

Hvis ikke det kan gøre det bliver du nok nødt til at give lidt mere
info. Evt. kan du bruge følgende funktion, der returnerer den side du
befinder dig på:

function ASP_SELF()
script_name = request.servervariables("SCRIPT_NAME")
ASP_SELF = right(script_name, len(script_name)-inStrRev(script_name,
"/"))
end function

> Evt. ved at skrive en cookie fra javascript - er det muligt?

Det er da muligt, men det er stadig pænere at holde det serverside.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 19-10-02 04:48

"Jakob Møbjerg Nielsen" <jakob@dataloger.dk> skrev i en meddelelse

> Hvor ligger problemet i at bruge alm. sessions her?:
> Session("menu") = "nyheder"

At når brugeren vælger et nyt menupunkt, er det jo clientside - dvs jeg har
ikke mulighed for at ændre variablen før tingene kommer retur til serveren
og der får jeg kun retur med request.querystring.

Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 19-10-02 10:09

On Sat, 19 Oct 2002 05:47:52 +0200, "Martin Rise Christensen"
<martin@rise.dk> wrote:

>At når brugeren vælger et nyt menupunkt, er det jo clientside

Det behøver det "jo" ikke at være
Hvis du gerne vil bevare information om menuvalg serverside, så vil
det nok også være smartest at lave menu-skiftene foregår via
serverkald.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj