Virus
Fra : Torben Hansen

Dato : 18-10-02 14:32

Ja jeg har i dag modtaget 2 e-mails fra job-index.dk klokken 12 32 der
indeholder virus
Firmaet siger godt det ikke kommer fra dem men hvorfor har jeg så ikke fået
fra andre ??
Men iøvrigt var det sidst på dagen for omstillingsdamen var hurtigt oppe og
"køre" hvorfor mon ???
Er der andre der også har modtaget noget fra dem med eller unden virus ????

Torben H
Aalborg

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 18-10-02 14:43

Torben Hansen wrote:

> [...]
> indeholder virus
> Firmaet siger godt det ikke kommer fra dem men hvorfor har jeg så ikke fået

Der er flere virusser, der forfalsker afsenderadressen - heriblandt
bugbear, der huserer i øjeblikket. Så det er nok korrekt, når Job-Index
hævder, de ikke har sendt de to mails.

Du finder forøvrigt virus-eksperterne i news:dk.edb.sikkerhed.virus,
hvor svar på dette indlæg havner.

FUT: dk.edb.sikkerhed.virus

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Alex Holst

Dato : 18-10-02 14:41

Torben Hansen <torbenhansen@privat.dk> wrote:
> [...]
> "køre" hvorfor mon ???
> Er der andre der også har modtaget noget fra dem med eller unden virus ????

Jeg har ikke! Haaber mit svar hjalp!

(http://a.area51.dk/sikkerhed/indledning#virus)

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 18-10-02 16:02

Torben Hansen wrote:
> Ja jeg har i dag modtaget 2 e-mails fra job-index.dk klokken 12 32 der
> indeholder virus

Kan du ikke vise os mailheaden fra en af de to mails?

Det er svært at gætte om noget vi ikke kan se eller ved noget om.

--
Christian E. Lysel, http://www.spindelnet.dk/

Fra : Peter Mogensen

Dato : 18-10-02 16:37

Torben Hansen wrote:
> Er der andre der også har modtaget noget fra dem med eller unden virus ????

Sjovt nok du siger det...

Jeg har faktisk modtaget en mail (angiveligt) fra matchwork.dk stilet
til en af mine bekendte.
Det ser lidt underligt ud hvis man kigger på Recieved headerene og i det
hele taget det mærkelige i at den er havnet hos mig.
Den indeholder en attachement af typen Application/X-MSDOWNLOAD , som
jeg heldigvis hverken har mulighed eller interesse i at finde ud af hvad
skal bruges til.

Peter

Fra : Kent Friis

Dato : 18-10-02 17:08

Den Fri, 18 Oct 2002 17:36:56 +0200 skrev Peter Mogensen:

>Sjovt nok du siger det...
>
>Jeg har faktisk modtaget en mail (angiveligt) fra matchwork.dk stilet
>til en af mine bekendte.

I så fald er det nok ham/hende der har en af de virus'er, der tager
et tilfældigt dokument og sender med sammen med virus'en.

Mvh
Kent
--
Desuden kan jeg ikke se nogen grund til at springe over hvor gærdet er
lavest, når man kan vente på at det alligevel bliver revet ned fordi

Fra : Lars Pedersen

Dato : 19-10-02 13:57

Fri, 18 Oct 2002 16:08:16 +0000 (UTC) skrev leeloo@phreaker.net (Kent
Friis) i en meddelelse:

>I så fald er det nok ham/hende der har en af de virus'er, der tager
>et tilfældigt dokument og sender med sammen med virus'en.
>
>Mvh
>Kent

Det er nok snarere en anden som også kender hende.

Hilsen Lars

Fra : Peter Mogensen

Dato : 19-10-02 17:17

Lars Pedersen wrote:

> Det er nok snarere en anden som også kender hende.

Narh... det ville være endnu mere underligt hvis person D' virus skulle
have sendt en korrespondance mellem firma A og person B (hende) videre
til person C (mig). Hendes navn forekom også i brødteksten.

Enten har hun virus, eller også har hun dummet sig da hun indtastede min
email adresse hos firma A istedet for hendes egen.
Jeg syntes bare det var pudsigt at det også var et online-rekruterings
firma.

Peter