Asus A7V333 rev. 2.0 Problem
Fra : Henrik Hansen

Dato : 18-10-02 14:18

Hejsa gruppe

Jeg har lige købt subject og en AMD XP 2000+, smed skidtet i kabinettet,
samlede det efter forskrifterne og tændte for dyret - men... der er ingen
billede på skærmen ?
Ting som jeg har prøvet uden resultat:

Anden processer XP 1600+ (virker i min anden pc)
Anden ramklods (virker i min anden pc)
Andet grafikkort (virker i min anden pc)
Anden PSU (virker i min anden pc)
Anden Skærm (virker med min anden pc)

Der er lys i HD led og CD drev osv, og dioden på MB lyser også, samt blæsere
på CPU, grafikkort og den ekstra køler jeg har i kabinetet kører også - men
altså ingen signal til skærm.
Ingen "bib" lyde eller speech fra kabinet højtaleren er at høre.

Har som sidste instans pillet MB ud og lagt det på en kasse uden for
kabinettet og monteret grafikkortet, og ram, men stadig uden signal til
skærm.

Er dette MB deffekt ? Eller har jeg overset nogen ?

Alt hjælp kan bruges, så slipper jeg måske for at køre til århus (fra fyn).

pft Henrik

Fra : Blaaberg

Dato : 18-10-02 17:31

Hej

Kan MB ikke boote med KUN velfungerende RAM, CPU og graffikkort monteret, er
det defekt.
Pil alt andet af, da det kan blokerer i uheldige situationer.

Venlig hilsen Jan Jensen

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-10-02 17:46

"Henrik Hansen" <pedder@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> samlede det efter forskrifterne og tændte for dyret - men... der er ingen

Sæt lydkort i og forbind højttalerne - Asus bruger Voice report og du kan
høre hvad der er galt.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 18-10-02 17:55

> [...]
> billede på skærmen ?

> Er dette MB deffekt ? Eller har jeg overset nogen ?

Hvad med alle jumper som Clear cmos,.jumper free mode
mm.

Så vidt jeg kan huske, måtte jeg klippe kabinet højtaler stikker over
i 2 ,så den ene pin sidder på +5v og den anden på speaker
før der kom noget lyd ud af kab.højtaleren, men det er
næppe grunden til at det ikke vil boote.

Jan Rasmussen
A7V333,CodeGreen Case

Fra : C. Kampmann

Dato : 18-10-02 23:49

Sæt di 1600 i det nye kort og prøv. hvis DET kører er det fordi det
ikke kan genkende cpu-en
= ny bios
mvh
cjko

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 19-10-02 02:26

"C. Kampmann" <nospamcjko@image.dk> skrev i en meddelelse

> Sæt di 1600 i det nye kort og prøv. hvis DET kører er det fordi det
> ikke kan genkende cpu-en
> = ny bios
> mvh

Alt er sikkert vær at prøve men, det er ikke særligt sansynligt
mit A7V rev 1,xx Bios 1003(første public version,tror jeg)
kunne godt genkende min Xp2000

Så vidt jeg kan huske så både bipper højt.& Boot lady'en
kommer med fejl selvom cpu ikke køre.

Jan Rasmussen
A7V333

Fra : Henrik Hansen

Dato : 19-10-02 12:14

> Så vidt jeg kan huske så både bipper højt.& Boot lady'en
> kommer med fejl selvom cpu ikke køre.

Kommer Boot lady'ens lyd fra kabinet højtaler, eller fra det onboard lydkort
?

Takker for alle svar "so far" - bare skyd løs !

Henrik

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 19-10-02 13:17

> Kommer Boot lady'ens lyd fra kabinet højtaler, eller fra det onboard lydkort
> ?

Det er jumper bestemt, jumperen heder SPEECH
og sidder oppe i højre hjørne, side 8 i manualen(min version)
Motherboardlayout.

Den bestemmer om det er cab. højtaleren eller det onboard
lydkort(grøn stik på back plane) hun skal tale igennem.

Jan rasmussen

Fra : Henrik Hansen

Dato : 19-10-02 13:45

Har fået lyd på, det kommet fra onboard lydkortet.
Beskeden lyder "System failed CPU test"
Har siddet på Asus's HTTP, og nærlæst FAQ omkring A7V333. Der er rigtig
mange der har samme problem, rigtig mange. Jeg kan bare ikke rigtig finde
nogen løsning ?

Så hvis nogen af jer "hardcore" edb folk, kan finde noget brugbart, hører
jeg/vi da meget gerne fra jeg
her i gruppen.
Her er linket til Asus:
http://www.asusnetq.com.tw/inside.asp

Hej fra Henrik

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 19-10-02 15:41

> Har fået lyd på, det kommet fra onboard lydkortet.
> Beskeden lyder "System failed CPU test"

Da jeg lige før skulle skifte fan i psu'en
pillede jeg cpu ud for lige at høre hvad BootLady'en
sage, Hun siger
"No CPU Installed"
hvilken jo ikke er så underligt når man sidder med
den i hånden.

Da jeg overclockkede den for nogle mdr. siden
siger hun "System failed CPU test due to overclocking"
eller noget i den stil. hvis jeg kom for langt op i FSB.

Jeg går ud fra at du har resat cmos og prøvet både i jumper free
mode og ikke, også indstillet FSB selection jumper til eks 100mhz

Jan Rasmussen

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 19-10-02 15:54

"Henrik Hansen" <pedder@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> nogen løsning ?

Google søgning A7V333+"System failed CPU test"
kommer med nogle results. bl.a.

http://www.chickshardware.com/emb/occool/messages/10036.html

http://forum.techbuy.com.au/topic.asp?TOPIC_ID=263

http://www.computing.net/cpus/wwwboard/forum/1674.html

osv.

Jeg føler mig sku entlig heldig at jeg bare sådan uden videre
kunne montere M/B,CPU,Ram,grafik kort også boote op helt normalt.

Jan Rasmussen

Fra : MTN

Dato : 19-10-02 23:00

"Henrik Hansen" <pedder@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Har fået lyd på, det kommet fra onboard lydkortet.
> Beskeden lyder "System failed CPU test"

Havde samme problem med mit da jeg kom hjem med det...
Afleverede motherboard og cpu hos forhandleren og efter en uge (ak og ve)
fik jeg af vide
at cpu'en var brændt af.. fik dog en ny på garantien...

mtn

Fra : Martin

Dato : 20-10-02 13:47

> [...]
> fik jeg af vide
> at cpu'en var brændt af.. fik dog en ny på garantien...

en xp cpu brændt af i en A7V333?? det lyder RET suspekt. Så er det
bundkortet der er defekt, da det skulle slukke for alt får cpu'en overstiger
80 grader mener jeg det er.. altså ingen risiko for alt futte cpu'en af på
det board.

-Martin