Standard fonte
Fra : Thomas Bjørn

Dato : 26-02-01 14:33

Hej NG

Er der nogen der kan hjælpe med en liste over standardfontene til web.

Mvh. Thomas Bjørn

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-02-01 20:20

Mon, 26 Feb 2001 14:32:45 +0100, skrev "Thomas Bjørn"
<safafdsga@sfdaasgd.dk>:

>Er der nogen der kan hjælpe med en liste over standardfontene til web.

Findes ikke.

Det er ikke helt de samme fonte man har, om man f.eks. kører Windows,
Linux eller Mac f.eks.

Derfor laver man normalt nogle alternativer.

F.eks.:

font-family: Verdana, Arial, Geneva, sans-serif;

Så vil siden blive vist med en font, der er meget lig i (næsten) alle
tilfælde.

Verdana og Arial er normalt på Windows.
Geneva på Mac.
Linux er jeg ikke lige klar over.
sans-serif er fonttypen, her uden fødder.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Kurt Lund

Dato : 27-02-01 00:02

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev

> Verdana og Arial er normalt på Windows.
> Geneva på Mac.
> Linux er jeg ikke lige klar over.

På Linux er det Helvetica har jeg ladet mig fortælle.

--
Kurt Lund

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 26-02-01 20:31

"Thomas Bjørn" <safafdsga@sfdaasgd.dk> writes:

> Er der nogen der kan hjælpe med en liste over standardfontene til web.

serif, sans-serif, cursive, fantasy og monospace.

Hmm, det var nok ikke det du ville høre :)

Måske disse forslag kan bruges:
http://style.metrius.com/font_size/livetext.html