MS Windows
briani 27239
Service performance logger (CPU & Memory)
Fra : Dahl

Dato : 18-10-02 07:48

Hej,

Vi har udviklet diverse service applicationer som til sammen udgør et større
distribueret system. For at se om vi har 'gættet' rigtigt mht. fordeling af
applicationerne på den tilgængelige hardware, har vi brug for at kunne logge
informationer om de enkelte applicationer (services) over flere dage.
Specielt CPU og memory forbrug er interessant. Tiderne for hvornår
service'ne starter og stopper (var der nogen der sagde "går ned"...) er også
interessant. De bliver afviklet i Windows 2000

Jeg ved godt at windows har indbygget performance monitors som vist kan
logge alt muligt, men jeg synes ikke det er lige til at gå til. Der må
findes noget simpelt software som kan logge start, stop, CPU og Memory
information for enten alle kørende eller udvalgte processer/services i
windows.

Er det nogle som kender sådan et tool?

Tak
Jimmi

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 18-10-02 08:13

On Fri, 18 Oct 2002 08:47:32 +0200, "Dahl"
<[SPAM]jc[REMOVE]@[remove]jai.com[spam]> wrote:

> Jeg ved godt at windows har indbygget performance monitors som
> vist kan logge alt muligt, men jeg synes ikke det er lige til
> at gå til.

Jeg synes, det er ret nemt at gå til, og jeg kender i hvert fald
ikke noget, der er nemmere.

> Der må findes noget simpelt software som kan logge start, stop,
> CPU og Memory information for enten alle kørende eller udvalgte
> processer/services i windows.

Hvis du i PerfMon først tester de forskellige counters i System
Monitor, så kan du bagefter sætte noget tilsvarende op under
Performance Logs and Alerts. Du kan også finde inspiration i de
sample logs, der er defineret.

Umiddelbart vil jeg tro, du kan finde alle de ønskede informatio-
ner for Process performance-objektet.

-A

Fra : Mikael Jensen

Dato : 18-10-02 09:16

Du har selvfølgelig tjekket div download sites, ikk.. Tucows, Download.com,
ect ?

Ps.
Ved X-posting, er det god skik at sætte FUT til en enkel, max 2 grupper. Da
man på denne måde ungår at oversvømme alle grupper unødig. Og/eller gøre
opmærksom på det.

FUT : dk.edb.sysadmin

Fra : Peter Larsen

Dato : 19-10-02 05:16

Dahl wrote:

> Jeg ved godt at windows har indbygget performance monitors
> som vist kan logge alt muligt,

*Inclusive* at du kan sætte dit eget programmel til at levere netop de
countere, som du ønsker logget.

> men jeg synes ikke det er lige til at gå til.

Nå.

> Der må findes noget simpelt software som kan logge start,
> stop, CPU og Memory information for enten alle kørende
> eller udvalgte processer/services i windows.

Ja.

> Er det nogle som kender sådan et tool?

Performance Monitor og alle dens muligheder hører til de enkle og
intuitive ting i NT familien.

> For at se om vi har 'gættet'

Hør her, først læser du om, hvad performance monitor kan gøre for dig og
for dit programmel. Dernæst integrerer du performance monitor counters i
det så de systemoperatører ude i den store verden som har sat sig ind i
det operativsystem, de administrerer, kan logge også hvor meget - eller
hvor lidt - netop dit programmel belaster deres systemer. Jeg ved ikke,
hvordan andre har det med sådan noget, men jeg kan godt lide at kunne
kaste et blik på en server og se, hvordan den har teet sig f. eks. de
sidste 10 timer og systemer til central logning benytter jo også
performance monitor counters. Så det vil såmænd gøre et seriøst indtryk
at dit programmel kan logge dets præstationer via netop den Performance
Monitor funktionalitet som din udviklingsplatform har.

* My site is at: http://www.muyiovatki.dk *