Xp Fryser / erextrem langsom
Fra : DonTaco

Dato : 18-10-02 05:34

jeg ved ikke hvad jeg gør::måske at jeg har haft mange pro: køre:: eks:
wintv og media_player::
når det sker :: har jeg prøvet at se i windows task manager:: og der
køre de to pro: med lave proces::
hvor i mod explorer køre med cpu på 98%... og jeg har ikke explorer
åbent... Når det sker er det eneste jeg kan finde på er at restarte
maskine.. også er den normal igen..
Så får jeg den tanke det er noget med ram´me..
Men jeg har en 256 og en 512 mb klod's i maskine

Hjælp..

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren Rohde

Dato : 18-10-02 19:07

Jeg kører også WinXP og har oplevet at maskinen uden nogen egentlig grund
får hidset sig selv op på høj CPU drift. Og ved en genstart er problemet
løst. Jeg jhar ikke kunnet regne ud hvad problemt er - så jeg har vænnet mig
til at computeren ikke skal være tændt flere dage ad gangen. Og det er jo
også sundt at komme lidt ud.... Så jeg lever med fejlen.

--
Mvh. Søren Rohde, Brabrand
Fjern dyret fra min adresse ved svar

Fra : Christian Rosenberg ~

Dato : 19-10-02 09:43

"DonTaco" <DonTaco.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
> køre de to pro: med lave proces::
> hvor i mod explorer køre med cpu på 98%... og jeg har ikke explorer

Explorer kører altid i windows, det er den der smider vinduerne op på
skærmen. Explorer er et af de vigtigste elementer i windows.

MFDahm

---

Fra : SoftMan Brian

Dato : 19-10-02 18:30

> Explorer kører altid i windows, det er den der smider vinduerne op på
> skærmen. Explorer er et af de vigtigste elementer i windows.

det kan være ret sjovt at lukke explorer uden at lukke windows

Fra : Bjarne_H

Dato : 19-10-02 20:12

"SoftMan Brian" skrev d. 19-10-02 18:30 dette indlæg :

> det kan være ret sjovt at lukke explorer uden at lukke windows

Ja, ja det kunne være ret sjovt; men jeg tror nok jeg vil nøjes med at
lukke Explorer Internet ned!

Mvh
Bjarne H

http://www.kandu.dk/

Fra : SoftMan Brian

Dato : 20-10-02 11:39

"Bjarne_H" <Bjarne_H.news@kandu.dk> wrote in message
> Ja, ja det kunne være ret sjovt; men jeg tror nok jeg vil nøjes med at
> lukke Explorer Internet ned!

Explorer crasher faktisk med jævne mellemrum på min maskine. (den nærmer sig
også pensionsalderen)

Så har jeg desktop baggrundsbilledet, men ingen start menu, mm. Hvis jeg har
nogle programmer kørende, kører de stadig (dog ikke IE ). Hvis man
minimerer dem, minimeres de på den gode gamle win 3.1 måde (lille firkant
nederst til venstre).

Man kan så hå ind i task manager og starte : c:\windows\explorer.exe
hvorefter startmenu og taskbar fint kommer frem igen.

Fra : Søren Rohde

Dato : 21-10-02 05:46

"SoftMan Brian" <Brian_Hoey@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Man kan så hå ind i task manager og starte : c:\windows\explorer.exe
> hvorefter startmenu og taskbar fint kommer frem igen.

Nemlig - og man når at blive rigtig bange første gang hvis man ikke har gemt
sit arbejde. Mener da også man bare kan skrive explorer.exe i tsk mng.?