VNC
Fra : Calle.

Dato : 17-10-02 23:50

hvordan får jeg VNC gennem en dlink 804 router?

Jeg syntes ikke jeg kan få det til at virke, selvom jeg omdirigerer til den
lokale IP
--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Martin Djernaes

Dato : 18-10-02 00:30

"Calle." wrote:

> hvordan får jeg VNC gennem en dlink 804 router?

Forward port 5900 fra din eksterne IP til din pc.

Martin

Fra : Martin Djernaes

Dato : 18-10-02 00:34

Hi,

Martin Djernaes wrote:

> Forward port 5900 fra din eksterne IP til din pc.

Undskyld, jeg glemte at sige at det naturligvis er UDP.

Martin

Fra : Calle.

Dato : 18-10-02 15:24

Martin Djernaes wrote:
> Hi,

> Undskyld, jeg glemte at sige at det naturligvis er UDP.
>
> Martin

Det har jeg gjort, men den vil ikke som jeg vil.
noget andet er:
i manualen fra dlink.com er der vist at man kan give hver port på routeren
en fast ip, som den så giver PCen. Hvorfor kan den der sælges i DK ikke det.
Der er tale om DI-804 begge steder.

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Calle.

Dato : 18-10-02 15:25

Martin Djernaes wrote:
> Hi,

> Undskyld, jeg glemte at sige at det naturligvis er UDP.
>
> Martin

skal jeg også åbne porten, eller åbner routeren selv de porte der forwardes?

--
Automatik Mekaniker
Calle

Fra : Martin Djernaes

Dato : 18-10-02 16:42

"Calle." wrote:

> skal jeg også åbne porten, eller åbner routeren selv de porte der forwardes?

Jeg kender ikke din router, men du skal fortaelle routeren at den skal
forwarde udp port 5900 fra ydersiden til pc'en

Hvis du har:

________ LAN
( ) a+-----+b |
( Internet )---+ Rtr +----+
(________) +-----+ |c+----+
+-+ PC |
| +----+

Jeg har markeret tre punkter: a, b og c. Der er de tre IP adresser der
er med i spillet.

a) er den offentlige IP du faar fra din udbyder
b) er ikke vigtig i den her sammenhaeng.
c) er din lokal ip adress paa din pc.

udp port 5900 paa a skal sendes over til udp port 5900 for c.

Herefter kan du ude fra (Internettet) forbide dig til a:0 (bliver til
5900) med en vncviewer (ikke web klientern), og skulle faa fat i PC'en.

Martin

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 18-10-02 16:52

"Martin Djernaes" <martin@djernaes.dk> skrev i en meddelelse
Hi,

Martin Djernaes wrote:

>Undskyld, jeg glemte at sige at det naturligvis er UDP.

Forkert det er TCP

/Brian

Fra : Martin Djernaes

Dato : 18-10-02 17:56

"Brian R. Jensen" wrote:
> Forkert det er TCP

Hmm ... min hukkommelse svigtede mig. Ja TCP - undskyld igen ... ;-(

Snøft,
Martin

Fra : Calle.

Dato : 18-10-02 23:58

Martin Djernaes wrote:

> Hmm ... min hukkommelse svigtede mig. Ja TCP - undskyld igen ... ;-(
>
> Snøft,
> Martin

Hej

Nu har jeg fundet ud af hvad der var galt.
En tanketorsk fra min side.
Jeg kørte direkte fra netbrowser, så skal port 5800 også forvardes

Calle

--
Automatik Mekaniker
Calle