Mærsk Mc Kinney Møller
Fra : Jesper Nielsen

Dato : 17-10-02 18:41

Sad lige og kiggede lidt rundt på ejendomsvurderingen på netborger.dk, og så
dukkede der noget om om Mærsk op på tv.

Så ville jeg lige se hvad han hus var værd, me´n hans privatadresse er ikke
til at finde.

Er her nogen der ved hvor han bor?

Jesper

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 17-10-02 22:38

In <3daf2628$0$97646$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> "Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> writes:

> [...]
>dukkede der noget om om Mærsk op på tv.

>Så ville jeg lige se hvad han hus var værd, me´n hans privatadresse er ikke

Jeg gaetter paa at han ikke ejer noget hus, men bor til leje hos
Maersk.

Mvh
Martin

Fra : JørgenE

Dato : 18-10-02 01:10

"Martin Moller Pedersen"
> Jeg gaetter paa at han ikke ejer noget hus, men bor til leje hos Maersk.

Stop nu - han er ikke en skatteål, men hvis du vil udvide dit firma må du nu
engang give hvad du skal til samfundet, men heller ikke mere, for så kan du
ikke klare dig i konkurrencen med udlandet.

Vi har slet ikke forudsætninger for at vurdere hvad der er rigtigt og
forkert når vi er oppe i størrelser, som er langt hinsides andre.

For mig er det væsentlige, at firmaet fortsat er i Danmark - alle skatteål
var forsvundet hvis de var dette firma.

Jeg ved det er et redeligt og hæderligt firma, og har det dårligt, når man
gentagne gange prøver at få det til at se ud som noget andet - som om man
har et troværdighedsproblem fordi man nu er verdens største inden for
container pt.. Det er kun Danmark der har sådan et problem, selv om vi
praler af H.C.Andersen.
Næh, et firma af denne klasse har forståeligt haft svært ved at leve med
nogle af de politikere de bliver præsenteret for, der ikke har en levende
fis forstand på forretning, og som hellere end gerne slår koen ned, i stedet
for at malke den hensynsfuldt, så den har det godt og bliver i god stand til
at yde endnu mere. Og det forsøger de at undgå, for at små kortsynede
politikere ikke kan ødelægge firmaet med en håndvending. Sæt en Karl
Hjortnæs op ved siden af Mærsk og fortæl mig hvem der er klogest? En Poul
Nelson - at han så senere fik ret, da det viste sig at gå så godt vidste
ingen, da de store investeringer var foretaget - han tog bare, og han gjorde
det ikke på et reelt grundlag, som vi normalt ville acceptere - her gemte
danskerne sig bag en person, der var ligeglad med at en aftale imellem
voksne gælder - gad vide, hvad danskerne forklarede deres børn om en sådan
mangel på overholdelse af aftaler, når selv ministeren gør det. Helt
utilstedeligt - han kunne have ventet til det rent faktisk gik så godt som
det gjorde.
Og ville Mærsk så klage - ja selvfølgeligt, han er er forretningsmand og
ikke politiker, så det er der ikke noget unaturligt ved. Han skal gå sit
firmas interesse, og samfundet sit - Man skal beskytte sit firmas
interesser, så det kan vokse sig endnu smukkere.

Jeg tror i øvrigt ikke du har ret, men er også ret ligeglad - for landet har
brug for et firma som dem - retlinet, et vi ser op til, og så er hr. Møller
ikke så dum, at han forærer hvad der kan bruges i virksomheden, for der er
vel ikke nogen der mener han bruger hele overskuddet selv. lad os dog glæde
os over, at nogle er så dygtige, at de overgår alle andre, og det gælder
også Søderberg - et ganske flot valg, også selvom han aldrig bliver hr.
Møller, men han vil træde i position når hr. Møller stopper helt om måske
10-20 år. Men hvor må det være svært at komme efter sådan en personlighed -
ikke? - jeg ville nødigt.
Og helt ærligt, selvom jeg ved man ikke må snakke om det - slet ikke efter
hr. Møller's mening, er vi så ikke enige i, at sønnen ikke bare har gjort
det ligeså godt som faderen men endnu bedre - det mener jeg.

- JørgenE

Fra : Martin Rise Christen~

Dato : 18-10-02 11:30

"JørgenE" <elsted@image.dk> skrev i en meddelelse

> "Martin Moller Pedersen"
> >

> Stop nu - han er ikke en skatteål, men hvis du vil udvide dit firma må du
nu
> engang give hvad du skal til samfundet, men heller ikke ....

Juhu - der er andre der har det som mig. København er nogle utaknemlig svin,
når de ikke bare er galde - de får et opera hus - men vil I ha det ser det
ud som jeg vil have det til. Take it or leave it. Ikke al den brok.

Selvfølglig har A.P. Møller gruppen lavet nogle julenumre hist og her -
ellers blliver man ikke verdens største - men mere loyal dansker skal men
lede længe efter. Tænk hvad han kunne spare ved at udflage alle skibene,
flytte mange af de finansielle aktiviter rundt i verde etc.

For at citerer hr. Møller:

"Hvor har vi det godt - og hvor vi fortjener det"

Mvh,

Martin Rise Christensen

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 18-10-02 12:02

In <aoonq7$lob$1@sunsite.dk> "Martin Rise Christensen" <martin@rise.dk> writes:

> [...]
>lede længe efter. Tænk hvad han kunne spare ved at udflage alle skibene,
>flytte mange af de finansielle aktiviter rundt i verde etc.

Og det har A.P. Moeller koncernen jo ogsaa truet med flere gange, naar
folketinget havde planer som ville gaa A.P.Moeller imod.

Mvh
Martin

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 18-10-02 11:56

In <3daf515e$0$34801$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> "JørgenE" <elsted@image.dk> writes:

> [...]
>engang give hvad du skal til samfundet, men heller ikke mere, for så kan du
>ikke klare dig i konkurrencen med udlandet.

Rolig. Jeg har ikke kritiseret Maersk for noget som helst.
Faktisk har jeg noget familie, der har arbejder for Maersk i mange aar og
kun har omtalet firmaet med meget ros.

Jeg skriver at han nok bor til leje og ikke selv ejer noget stoerre hus.
Intet andet har jeg skrevet.
Det er normal praksis hos alle stoerre firmaer, saa hvorfor ikke hos
Maersk ?

Hvorfor du saa skriver et saa langt forsvar for Maersk paa mit indlaeg
forstaar jeg overhovedet ikke, da jeg ikke har angrebet Maersk paa nogle
punkter.

Du skylder mig en undskyldning.

/Martin

Fra : JørgenE

Dato : 18-10-02 16:08

"Martin Moller Pedersen"
> Hvorfor du saa skriver et saa langt forsvar for Maersk paa mit indlaeg
> forstaar jeg overhovedet ikke, da jeg ikke har angrebet Maersk paa nogle
> punkter.
>
> Du skylder mig en undskyldning.

Sådan opfattede jeg det nu - imellem linierne, men sorry at jeg tog fejl.

Mvh. JørgenE

Fra : Joachim Andersen

Dato : 19-11-02 23:49

"JørgenE" <elsted@image.dk> wrote in

Som jeg selv ville have skrevet det! Helt enig.
APM er for Danmark hvad Microsoft er for USA. Jeg frygter janteloven og
latterlige venstreorienterede uduelige levebrødspolitikere ligeså meget som
de småborgerlige lavtuddannede som straks tænker skatteål fordi et firma
sikrer sine værdier juridisk. Jeg tænker tilbage med gru på TV journalist
Stig Andersens dokumentar om dyre biler som var ejet af firmaer, og blev
benyttet af hovedaktionæren. Manden manipulerede et usandt billede og
fodrede svinehunden i den svagt begavede dansker - føj for satan noget
kommunistisk pladder. Resultatet var at staten ændrede reglerne, og nu
sælges der ingen dyre biler, og staten mister kæmpebeløb i
registreringsafgift. Handlemåden ødelægger også drømmen om at noget stort
kan lade sig gøre i lille lorte jante-dannevang.

Fra : JørgenE

Dato : 24-11-02 02:43

"Joachim Andersen" skrev
> [...]
> Stig Andersens dokumentar om dyre biler som var ejet af firmaer, og blev
> benyttet af hovedaktionæren. Manden manipulerede et usandt billede og

For en gangs skyld var jeg imponeret over Ole Stavad, som jeg aldrig har
haft et "godt forhold til" som revisor. Men i programmet var han seriøs, ret
skal være ret, men han stod desværre ikke distancen da fjernsynet var
slukket og han læste meningstilkendegivelserne, så var det bare at være
populær, og trods udtalelserne i fjernsynet ændrede han reglerne.

Jeg kan i øvrigt undre mig, over at et firma der lever af dyre biler (her
Mercedes) besudler sin egen rede i programmmet og som man skal bo i, og
ganske uretmæssig. For som Jaguar Danmark har nævnt, burde der gå en person
foran hver ny indregistreret dyr bil med et flag, for her har vi en person
der frivilligt har givet måske 1 mill. kr. i skat med et smil.

Nu er der næsten ingen tilbage - kortsynet politik?

Tænke sig hvis et firma som A.P. Møller gjorde ligeså.

De mangler styrke og det at stå ved de kære politikere. Der er flere enkelte
fremragende begavelser, men efter min mening er 4 år for kort tid - det
burde udvides til længere tid, så man også kunne lave langsigtet løsninger,
og høste frugten når det viste sig at være rigtigt.

Nu får den næste regering belønningen hvis man har gjort noget godt, så det
taler for kortsigtet og ofte for samfundet uhensigtsmæssige regler der
virker her og nu.

- JørgenE

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 18-10-02 05:27

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg gaetter paa at han ikke ejer noget hus, men bor til leje hos
> Maersk.
>
> Mvh
> Martin

Jeg lejer også min bolig, men derfor beyder det jo ikke, at den ikke har en
ejendomsværdi.

Jesper

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 18-10-02 11:58

In <3daf8d8c$0$97659$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> "Jesper Nielsen" <jesniel@yahoo.com> writes:

> [...]
>ikke

>Jeg lejer også min bolig, men derfor beyder det jo ikke, at den ikke har en

Ja, men hvis firmaet ejer hans bolig, kan det maaske vaere svaert at finde
ejendomsvurderingen.

Mvh
Martin

Fra : Karsten Jensen

Dato : 18-10-02 08:59

"Martin Moller Pedersen" <tusk@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg gaetter paa at han ikke ejer noget hus, men bor til leje hos
> [...]
Med en privatformue opgjort til vistnok 64 Milliarder Kr. (hvis eller
kommaet er placeret rigtigt?) tror jeg nok, han ejer sit eget hus selv, og
med den bankkonto er det vel også henrivende ligegyldigt, hvis navn der står
på skødet.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 18-10-02 12:00

In <3dafbf34$0$97621$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk> "Karsten Jensen" <bitons@tdcnsadsl.dk> writes:

> [...]
>med den bankkonto er det vel også henrivende ligegyldigt, hvis navn der står

Vel, en mulig forklaring paa hvorfor Jesper Nielsen ikke kunne finde ejendoms-
vurderingen kunne jo vaere at boligen er ejet af Maersk firmaet.
Det er ogsaa normal praksis i stoerre firmaer at direktoeren bor til
leje.

/Mvh
Martin

Fra : [5300] pkc

Dato : 19-10-02 22:34

Det kunne jo også være at det stod i konens navn - bare for et sikkerheds
skyld.

pkc

Fra : JørgenE

Dato : 19-10-02 23:40

"[5300] pkc"skrev
> Det kunne jo også være at det stod i konens navn - bare for et sikkerheds
> skyld.

LOL
Eller kunne det tænkes at Hr. Møller har oprettet et anpartsselskab som er
ejet af datteren, så det ikke kan trækkes med ned, hvis det skulle gå galt,
og så kan han også spare måske 50 t.kr. i arveafgift.

- JørgenE

Fra : Karsten Jensen

Dato : 20-10-02 12:53

> [...]
galt,
> og så kan han også spare måske 50 t.kr. i arveafgift.

Har man aldrig hørt om fonde? Inden i dem kan man udmærket oprette både et
og flere både ApS og A/S, hvor man kan overføre overskud til fonden, hvor
til gengæld udbetalinger etc sker i h.t. fundatsen (den skal vist i øvrigt
godkendes et eller andet sted i systemet. Har ikke selv nogen fond.

Men det er da noget, der ofte laves i forbindelse med ejerskifte.

Mvh
Karsten Jensen

Fra : JørgenE

Dato : 21-10-02 23:34

"Karsten Jensen"
> [...]
> godkendes et eller andet sted i systemet. Har ikke selv nogen fond.
>
> Men det er da noget, der ofte laves i forbindelse med ejerskifte.

Nu var det joke fra i hvertfald min side med et selskab i datterens navn.

- JørgenE

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 22-10-02 01:08

"JørgenE" <elsted@image.dk> wrote:

> Nu var det joke fra i hvertfald min side med et selskab i datterens navn.

Altså et datterselskab....

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg

Fra : JørgenE

Dato : 23-10-02 14:08

"Ulrik Lunddahl" skrev

> Altså et datterselskab....

Ja, så har han et fadderskab.

Fra : Bjørn Jørvad

Dato : 23-10-02 14:11

"JørgenE" <elsted@image.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Ja, så har han et fadderskab.

Så må vi håbe han har et klæddeskab.

Hr. Bjørn

Fra : Gert

Dato : 19-10-02 21:47

> [...]

> dukkede der noget om om Mærsk op på tv.
>
> Så ville jeg lige se hvad han hus var værd, me´n hans privatadresse er

Jeg ved han for 4-5 år siden havde en herregård på Lolland, Bremsløkke, tror
jeg området hedder. Det ligger mellem Døllefjelde/Sakskøbing/Nysted.
Jeg ved gården var til salg, men om der var købere til den ved jeg ikke. Så
hvis han ikke har solgt den - så bor han der sikkert stadig, når han er der
på ferie.

Gert