Efterbehandling af afslebet plankegulv - s~
Fra : Karina og Christian

Dato : 17-10-02 21:17

Hejsa alle

Vi har netop i dag afslebet vores entrégulv (fyrretræsplanker) og skal nu (i
morgen) til at efterbehandle gulvet.

Vi har tænkt os at sæbebehandle gulvet med en sæbespåneopløsning, men
spørgsmålet er nu: I hvilket forhold skal sæbespånerne blandes op med vandet
for at opnå den "rigtige" konsistens?

Og er det i det hele taget en dårlig idé at bruge almindelige sæbespåner?
Burde vi købe noget dyrt specialsæbe i stedet? Giver det en reel forskel? Og
burde vi ludbehandle gulvet før sæbebehandlingen - eller er sæben nok (og
ja, vi er villige til at vaske gulvet rimeligt tit)?

Det var mange spørgsmål; vi vil være meget taknemmelige for nogle svar -
eller bare kommentarer

På forhånd tak.

/Karina og Christian

--
NB: Slet "FJERNDETTE" fra adressen ved svar pr. e-mail
----

Fra : Mille

Dato : 17-10-02 22:17

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> /Karina og Christian
>
> --
> NB: Slet "FJERNDETTE" fra adressen ved svar pr. e-mail

Først ludbehandling, derefter sæbespånevask HVER GANG...
sådan behandlende vi vores gulve for 6 år siden og de er stadig flotte.
Hilsen Mille

Fra : Bachelor

Dato : 18-10-02 20:56

"Karina og Christian" <vaksFJERNDETTE@krudt.dk> wrote in
news:aon5rj$6rr$1@sunsite.dk:noget der ligner dette

> [...]
> tit)?
>
> Det var mange spørgsmål; vi vil være meget taknemmelige for nogle svar -

Genrelt er det min opfattelse, at sæbespåne gør gulvet
meget "fedtet" med det resultat, at gulvet meget let bliver
beskidt og sværrer og sværrer at gøre ordentlig rent.
Der findes sikkert mange udemærkede produkter, jeg kender
en fra eget brug - Trip Traps natursæbe og den har jeg
været glad ved at bruge de sidste 6 år.
Prisen syntes jeg ikke burde slå nogen af pinden.