Installere SSH i Debian
Fra : Rene Pedersen

Dato : 17-10-02 18:56

Hej

Jeg har lige installeret Debian 3.0, og vil gerne have SSH på den, så jeg
kan fjernstyre den.

Men jeg kan ikke hitte ud af at installere SSH på den... jeg har prøvet at
køre DSELECT og trykke "+" når ssh-pakken er markeret. Hvis jeg så trykker
"ENTER" for at se afhængighederne, kan jeg se at SSH afhænger af pakken
"zlibg", men den kan jeg ikke finde. Og hvis jeg så trykker "Q" for at hoppe
tilbage til hovedmenuen, og vælger "INSTALL", siger den bare at jeg ikke har
valgt nogen pakker der skal installeres

Skulle det smarte ved Debian ikke være at den selv løste afhængigheder? Jo,
ikk? Fortæl mig så hvad jeg gør forkert

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Esben Laursen

Dato : 17-10-02 18:56

> [...]
> valgt nogen pakker der skal installeres
>
> Skulle det smarte ved Debian ikke være at den selv løste afhængigheder?

jowda, prøv med

apt-get install ssh

Esben

Fra : Rene Pedersen

Dato : 17-10-02 19:06

> apt-get install ssh

Det har jeg prøvet. Så melder den:

ssh: Depends: zlib1g (>= 1:1.1.4) but it is not installable)

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Rene Pedersen

Dato : 17-10-02 19:20

Ahh... "nogen" havde kvajet sig i forbindelse med opsætningen af
"/etc/apt/sources.list"... jeg slettede den, og kørte apt-setup. Nu virker
det fint

Best regards
Rene Pedersen

Fra : Esben Laursen

Dato : 17-10-02 20:27

> Ahh... "nogen" havde kvajet sig i forbindelse med opsætningen af
> "/etc/apt/sources.list"... jeg slettede den, og kørte apt-setup. Nu virker
> det fint

hehe, såen kan det jo gå =)

Esben