Rengøring af chesterfieldmøbler - knaphull~
Fra : Pernille og Anders

Dato : 17-10-02 16:35

Jeg har en komplet læder chesterfield stue med nogle år på bagen.

Forleden sad jeg i den og kom til at se efter nede i knaphullerne .... og
det var trælst ! Ned i hullerne lå støv og andet godt fra "havet". Sofaen
har selvfølgelig fået olie gennem tiden så det sidder ikke løst og er lige
til at støvsuge op.

Jeg gik igang med en futig klud på fingeren og så ned i alle huller med det
resultat at fingeren var meget øm og støvet blev flyttet fra midten af
knappen ud langs kanten i revnen (ned i knaphullet.. svært at forklare ! )
Der er BARE mange knaphuller i sådan en stue.. man må kunne gøre noget
andet - findet der et lille redskab. For det blev altså ikke helt godt.

Jeg hører gerne nærmere

Hilsen

Pernille

Fra : zigge

Dato : 18-10-02 09:37

Hej

Jeg ved ikke om det virker, men måske kunne en vådstøvsuger være en hjælp?
Hvis du bruger en opvaskebørste til at bearbejde knaphullerne med
skummetmælken (det eneste rigtige til læder), så lad lidt rigeligt flyde ned
i hullerne og sug det derefter straks op sammen med skidtet og tør efter med
en klud.

/ZIGGE