Lys i vindue
Fra : Martin

Dato : 17-10-02 15:16

Hej NG

Jeg har siddet og tegnet i hus i flash og vil lave det sådan at når man
trykker på vinduet at der bliver tændt lys i vinduet, hvordan gør jeg det?

- Martin Petersen

Fra : Bo Dudek

Dato : 17-10-02 22:02

>Jeg har siddet og tegnet i hus i flash og vil lave det sådan at når man
>trykker på vinduet at der bliver tændt lys i vinduet, hvordan gør jeg det?

marker vinduet og tryk F8 og lav det dermed om til et movieclip.. lav
en frame uden lys i dette MC og en med lys.. så mangler du bare at
kunne styre movieclippet..

på scenen giver du dit MC et instance name.. placér en usynlig knap
oven på vinduet og lav actions a la OnRelease der styrer dit
vindues-movieclip..

sort snak? søg evt. i denne NG efter forklaringer på at styre
movieclips med knapper samt efter usynlige knapper - som er
uundværlige i flash elementer..

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : Martin

Dato : 17-10-02 23:49

Takker for den hurtige besvarelse og det virker

- Martin Petersen

Fra : Martin

Dato : 18-10-02 02:56

af en eller anden grun virker det ligepludselig ikke, er det meningen at jeg
skal knappen på et layer for sig selv ude på scenen, eller skal jeg gå ind i
movieclippet og ligge knappen på et æayer for sig selv, og hvad med
movieclippet skal det laves som en tween, for nu kokser det fulstændigt.

- Martin Petersen

Fra : Bo Dudek

Dato : 18-10-02 09:50

> [...]
>movieclippet og ligge knappen på et æayer for sig selv, og hvad med
>movieclippet skal det laves som en tween, for nu kokser det fulstændigt.

hvis knappen ligger ind i movieclippet, skal du sørge for, at den
dækker over begge frames - med og uden lys

hvis den derimod ligger ude i roden, skal den vel bare dække en frame
- alt efter strukturen på dit flash..

Fra : Martin

Dato : 18-10-02 19:48

Jeg fandt ud af noget andet istedet for at bruge en knap til at styre
videoklippet, kan man bruge følgende script direkte på movieclippet:
onClipEvent (load) {
stop();
}

Det virker i hvert fald i dette tilfælde

- Martin Petersen