sql
Fra : sonny kristensen

Dato : 17-10-02 08:53

det kan godt være at jeg spørger dumt men hvor får jeg fat i
programmet sql??? er det i en office pakke eller lignende lige
som access???

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-10-02 09:10

Som svar på skriblerier forfattet af sonny kristensen

> det kan godt være at jeg spørger dumt men hvor får jeg fat i
> programmet sql??? er det i en office pakke eller lignende lige
> som access???

Please explain

Er det MSSQL eller MySQL du tænker på, eller?
Du bliver nødt til at uddybe lidt da der er noget der tyder på at du har
fået galt fat i et eller andet
Det er nu ikke så galt

SQL = Structured Query Language
Det er det sprog man bruger når man arbejder med en relationel database

Jeg gætter på at det er ude efter en andet system end Access
Men der jo "kun" et gæt
Der findes rigtig mange muligheder, også på windows platformen

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Peter Kjær

Dato : 17-10-02 09:17

> det kan godt være at jeg spørger dumt men hvor får jeg fat i
> programmet sql??? er det i en office pakke eller lignende lige
> som access???

Nej det er ikke i office pakken - du må ud at købe det seperat (og det er
temmeligt dyrt)

Alternativt kan du finde et webhotel der understøtter SQL

--
Mvh,

Peter Kjær
www.air365.dk - Dykkerklubben for alle certifikater.
www.dacor.dk - Min hjemmeside om dykning og UV-fotografering

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 17-10-02 09:52

"sonny kristensen" <syreballon@ofir.dk> escribió en el mensaje
> det kan godt være at jeg spørger dumt men hvor får jeg fat i
> programmet sql??? er det i en office pakke eller lignende lige
> som access???

SQL er ikke et program. SQL er et programmeringssprog til at
kommunikere med databaser. SQL er en forkortelse for Structured Query
Language, og er esentiel kendskab for folk der ønsker at bruge
databaser i deres programering.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : sonny kristensen

Dato : 17-10-02 10:08

Lars Hoffmann wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> kommunikere med databaser. SQL er en forkortelse for Structured Query
> Language, og er esentiel kendskab for folk der ønsker at bruge

okay hvordan virker det så mere eller mindre jeg forstår mig ikke
rigtigt på det tror jeg ikke hvor kan jeg lære at programere det hvis
det er

Fra : Flemming Jensen

Dato : 17-10-02 10:55

sonny kristensen skrev:

> okay hvordan virker det så mere eller mindre jeg forstår mig ikke
> rigtigt på det tror jeg ikke hvor kan jeg lære at programere det hvis
> det er

Prøv ASP tutorialen på www.html.dk. Den er meget god, og dækker database
delen meget godt.

> - Pædagogiske tutorials på dansk
> - Kom godt i gang med koderne

Det stod i øvrigt også som reklame i dit eget indlæg...

__
Flemming Jensen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 17-10-02 12:15

On Thu, 17 Oct 2002 11:55:24 +0200, "Flemming Jensen"
<CyberOrc@tiscali.dk> wrote:

>Prøv ASP tutorialen på www.html.dk. Den er meget god, og dækker database
>delen meget godt.

Og ellers:

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Jakob Andersen

Dato : 17-10-02 14:43

"Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote
> SQL er ikke et program. SQL er et programmeringssprog til at
> kommunikere med databaser.

Hvis vi skal fluekneppe, ville det nok være mere korrekt at kalde det er
forespørgselssprog.

--
Jakob Andersen

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-10-02 14:49

Som svar på skriblerier forfattet af Jakob Andersen

> "Lars Hoffmann" <lars@intercambiodvd.com> wrote
>
> Hvis vi skal fluekneppe, ville det nok være mere korrekt at kalde det
> er forespørgselssprog.

Forespørgsel = Query
Sprog = Language

Imho er det ikke flueknepperi med en korrekt betegnelse på SQL

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jakob Andersen

Dato : 17-10-02 15:55

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> wrote
> Forespørgsel = Query
> Sprog = Language

Dig snyder man ikke, hva'

> Imho er det ikke flueknepperi med en korrekt betegnelse på SQL

Nej, ret skal være ret, og SQL opfylder (efter min overbevisning) ikke
kriterierne for at blive kaldt programmeringssprog, men det er der åbenbart
andre der syntes jvf.:
<http://searchdatabase.techtarget.com/sDefinition/0,,sid13_gci214230,00.html

--
Jakob Andersen