Switch/Hub...hvad er forskellen????
Fra : Cypher00

Dato : 26-02-01 13:39

Hej NG!

Nu sidder jeg her med min 10Mbit jeg ville gerne have en !00Mbit Hub

Da jeg sad og kiggede på priser fandt jeg ud af at en Switch er billigere end en
hub....måske fordi der er færre porte i men det jeg vil vide en hvad er forskellen
på de to ting?!?

--
Webber.dk - People To People...
http://www.webber.dk

Fra : Mads Hein

Dato : 26-02-01 12:47

In article <2602y47px0112aImv20205xca5F@webber.dk>, Cypher00 wrote:

>Da jeg sad og kiggede på priser fandt jeg ud af at en Switch er billigere end en
>hub....måske fordi der er færre porte i men det jeg vil vide en hvad er forskellen
>på de to ting?!?

Det skulle være til at finde på net-faq.dk:

http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=switch
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=hub

--
Mads Hein · <foo@sjuft.dk>

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 26-02-01 13:57

foo@sjuft.dk (Mads Hein) writes:

> http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=switch
> http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=hub

Og endnu bedre:
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=switchhub

--
Jacob
On the Internet, no one knows you're using Windows NT.

Fra : Mads Hein

Dato : 26-02-01 14:56

It seems Jacob Bunk Nielsen wrote:

>Og endnu bedre:
>http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=switchhub

Tjah, måske hvis man er til executive summary-stilen. ;)

Jeg ville nok foretrække selv at danne mig et overblik ud fra en
sammenligning af de to første, og lidt mere detaljerede beskrivelser.

--
Mads Hein · <foo@sjuft.dk> (CyberCity)

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 26-02-01 15:33

> Tjah, måske hvis man er til executive summary-stilen. ;)

Det tror jeg de fleste der spørger om forskellen på en switch og en hub er ...

> Jeg ville nok foretrække selv at danne mig et overblik ud fra en
> sammenligning af de to første, og lidt mere detaljerede beskrivelser.

Det er da forståeligt!
Men hvis man er på "Hvad er forskellen mellem en switch og en hub"-stadiet,
så er det ikke sikkert at man overhovedet forstår de mere detaljerede
beskrivelser uden først at læse halvdelen af net-faq.dk, hvilket det
sikkert ikke er alle der gider, vil jeg da i hvert fald gætte på.

Jeg synes i hvert fald at ovenstående link hører med til svaret på det
oprindelige spørgsmål.

Men ellers er jeg da sikker på at Lars gerne modtager tilføjelser til
afsnittet

--
Jacob
Don't anthropromorphize computers. They hate that.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 26-02-01 16:55

Hej Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc>

>Jeg synes i hvert fald at ovenstående link hører med til svaret på det
>oprindelige spørgsmål.

Pjat, det er bare fordi du selv har skrevet det.

>Men ellers er jeg da sikker på at Lars gerne modtager tilføjelser til
>afsnittet

Gerne og gerne, det betyder jo mere arbejde til mig og det har jeg jo
egentlig nok af i forvejen.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 26-02-01 17:30

Lars Kim Lund <larskim@mail.com> writes:

> Pjat, det er bare fordi du selv har skrevet det.

Ja!

> Gerne og gerne, det betyder jo mere arbejde til mig og det har jeg jo
> egentlig nok af i forvejen.

Undskyld, jeg tager det straks tilbage, og vil så ikke mere udtale
mig om hvad du gerne vil og ikke vil i fremtiden.

--
Jacob
Given a conflict, Murphy's law supercedes Newton's.

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 26-02-01 13:55

"Mads Hein" <foo@sjuft.dk> skrev i en meddelelse

> Det skulle være til at finde på net-faq.dk:
>
> http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=switch
> http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=hub
Og sammenligningen http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=switchhub
.... :)