Stofanet problem
Fra : Søren Rohde

Dato : 16-10-02 21:29

Hej,

Jeg har tidligere postet denne som "w-lan problem", uden held. Nu prøver jeg
fra en anden kant.

Stofa vil ikke have mere end en maskine pr. abonnement - med mindre man har
et familieabonnement hvilket jeg ikke har. Jeg har en stationær maskine der
uden problemer kører Stofanet. Og via en switch har min bærbare også indtil
for nylig kunnet komme på. Dog kan de to maskiner ikke være på på en
ganghvilet er okay med mig. Men nu har jeg skiftet netkortet i den bærbare
ud med en W-LAN kort. Det nye kort virker fint (de to maskiner kan udveksle
filer), men jeg kan ikke komme på Stofanet. Heller ikke selvom den anden
maskine er slukket.

Spørsmålet er så hvordan det kan gå til - er det fordi Access Pointet også
har en IP adresse at Stofas server bliver forvirret - eller..? Og vil det
hele være klaret med et familieabonnement?

Håber virkelig nogen kan hjælpe mig - på forhånd tak.

--
Mvh. Søren Rohde, Brabrand
Fjern dyret fra min adresse ved svar

Fra : Kasper

Dato : 17-10-02 12:03

Hejsa! Jeg kører WinXP og har haft samme problem, men fik det løst.
Min ene stationære kører som server (ftp, http, etc) og er dermed på
nettet altid. I den har jeg installeret 2 netkort (bare de billigste:)
og her kommer tricket: Det ene kort er direkte forbundet til dit stofa
kabel-modem og det andet til dit lan - altså i dit tilfælde den
bærbare eller din switch eller hub. Du laver altså én forbindelse til
nettet på det ene kort og deler denne forbindelse ud på dit lan med
det andet. Dette gør praktisk talt at den stationære kommer til at
virke som "gateway", og det kræves derfor naturligvis at den kører og
er på nettet for at den bærbare kan komme det, men ellers er det klart
den nemmeste måde at omgås stofa's (efter min mening) latterlige
begrænsning.
Håber det virker for dig!
-Kasper

Fra : Søren Rohde

Dato : 17-10-02 18:12

"Kasper" <kasper@ninjatool.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> er på nettet for at den bærbare kan komme det, men ellers er det klart
> den nemmeste måde at omgås stofa's (efter min mening) latterlige

Hej,

Så er det blot at vælge om jeg skal bruge denne løsning eller Stofas
familiemodel.

Jeg er bare lidt bekymret for at jeg slet ikke kan logge på med maskine 2
efter at der er sat W-LAN kort i. Og at det fortsat vil være et problem med
en anden lsøning. Tidligere fik jeg en meddelelse hvis en anden maskine var
logget på - nu får jeg kun en melding om at "sidan kan ikke vises". Såvidt
jeg kan se er de to maskiner sat ens op - og før jeg satte W-LAN på kørte
det jo uden problemer. Jeg kunne logge på med en ad gangen - og uden
problemer skifte flere gange i træk.

Inden jeg bruger penge på en netkort eller en familieløsning vil jeg være
sikker på at jeg ikke bare har lavet en dum fejl. For dybest set er det fint
nok at én maskine er på nettet ad gangen. Ellers går der alligevel ged i
hvilken maskine mails kommer ind på.

Fra : Brian R. Jensen

Dato : 17-10-02 20:27

"Søren Rohde" <fam_rohdeHUND@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> Spørsmålet er så hvordan det kan gå til - er det fordi Access Pointet også
> har en IP adresse at Stofas server bliver forvirret - eller..? Og vil det
> hele være klaret med et familieabonnement?

Hvad siger Stofanets support?

> Håber virkelig nogen kan hjælpe mig - på forhånd tak.

Stofanets support er da vist de nærmeste

/Brian