footer
Fra : Mr. Dingo

Dato : 16-10-02 20:51

Hej alle sammen.

Jeg er igang med en ny hjemmeside, men står med et mindre problem.
Jeg vil lave en footer, som altid befinder sig i bunden af browseren,
ligemeget hvilken opløsning, jeg kører med.
Jeg vil ikke lave det med frames, og jeg har allerede implementeret et
background-image, som er positioneret midt på siden (center center).
Men nu drejer det sig om en tekst, som jeg skal have positioneret nederst på
siden.
Hvordan gør jeg.
Jeg bruger NoteTab Light ver. 4.91. og jeg har ikke kunne finde en funktion,
som udfører det job, jeg ønsker.

Jeg takker på forhånd.

Med venlig hilsen Klaus.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 16-10-02 21:38

Wed, 16 Oct 2002 21:50:57 +0200, skrev "Mr. Dingo"
<Dingo(remove)@hotmail.com>:

>Jeg vil lave en footer, som altid befinder sig i bunden af browseren,
>ligemeget hvilken opløsning, jeg kører med.

Det er sådan set nemt nok, problemet er blot, at IE ikke
understøtter det. Mozilla, Netscape 6/7, Opera og sikkert andre
gør.

..div { width: 100%; height: 200px; position: fixed; bottom:0;
left: 0}

Til IE skal du lege med
<http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex4/logo.htm> og så
tilpasse det, du kan sagtens sætte det til at fylde hele sidens
bredde.

Fra : Mr. Dingo

Dato : 17-10-02 07:28

> [...]
> <http://www.dynamicdrive.com/dynamicindex4/logo.htm> og så
> tilpasse det, du kan sagtens sætte det til at fylde hele sidens

Det lyder da underligt, at IE ikke understøtter en så smart og umiddelbar
simpel ting.
Men jeg vil prøve med Dynamic Drive.. Lad mig se om det virker..

Takker

Klaus.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-10-02 11:05

Thu, 17 Oct 2002 08:28:20 +0200, skrev "Mr. Dingo"
<Dingo(remove)@hotmail.com>:

>Det lyder da underligt, at IE ikke understøtter en så smart og umiddelbar
>simpel ting.

Det er vi også mange, der undrer os over.

Men de har vel mere travlt med at smide div. IE-specifikt
skrammel i browseren.

Fra : Mr. Dingo

Dato : 17-10-02 21:19

Ja!