Problemer med Word 2000
Fra : Mikael

Dato : 16-10-02 19:23

En af mine bekendte har fået lidt problemer med Word 2000.

Alle hans værktøjslinier er væk, og den grå linie med
Filer - Rediger - Indsæt o.s.v er er også væk.
Normalt ville jeg bare højreklikke på denne linie og finde
værktøjslinierne igen, men det kan jeg jo ikke.

Vi har prøvet at afinstallere Office 2000 ogg geninstallere den igen,
men det hjælper ingenting. Der er kun den blå bjælke og bjælken
med linialen.

Hvordan får vi det frem igen ?

Han kører Windows 98 og Office 2000

Mikael

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-10-02 20:49

"Mikael" <mj@city.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Vi har prøvet at afinstallere Office 2000 ogg geninstallere den igen,
> men det hjælper ingenting. Der er kun den blå bjælke og bjælken

Prøv at trykke på esc tasten, mens word er åben.
Den bringer den ud af en evt. fuldscreen mode.
Hvis ikke det hjælper, så prøv at finde normal.dot og slet den. Genstart og
se om det hjalp.

Kurt

Fra : pre

Dato : 16-10-02 22:19

Det er en bagatel som sandsynligvis klares ved at få Word til at sætte
en ny Normal.dot. Vær opmærksom på at specielt egne makroer men også
andre egne tilpasninger ligger gemt der.
Luk Word
Find Normal.dot, sandsynligvis i Windows/Application Data/Office -
Skabeloner, ellers søg den fra Start menuen
Slet den men kun til papirkurven så den kan hentes igen. Start Word som
nu leverer en ny Normal.dot med menulinien mm. Hvis ikke, hent følgende
KB artikel hos MS: Q211793 som viser flere veje til et reset. I det
tilfælde tryk på Skift knappen og klik på Slet, så filen forsvinder
helt. Klik så på den gamle i kurven, så den kommer på plads igen.

© pre 2002