Forms og checkboxes
Fra : Dann Søjberg

Dato : 26-02-01 11:47

Hejsa... jeg har et table med en checkbox i hvert felt. Den hedder
name=deleteCB

jeg vil så gerne have at når jeg trykker på en knap "DELETE" så sletter den
alle de records i en database der står ud for en checked checkbox. Jeg skal
vel ikke have en FORM i HVERT table felt?

Nogen ide om, hvad jeg skal begynde med at kigge på? Har søgt forgæves efter
tutorials med checkboxes. Database halløjet kan jeg fint lave.

Med venlig hilsen Dann Søjberg

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 26-02-01 18:26

Dann Søjberg wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> jeg vil så gerne have at når jeg trykker på en knap "DELETE" så sletter den
> alle de records i en database der står ud for en checked checkbox. Jeg skal
> vel ikke have en FORM i HVERT table felt?

Hvad med at bruge ASP (eller PHP) til at skabe en dynamisk <form> ?

Altså løbe dit Recordset igennem, og lave en række i tabellen for hver record
med en tilhørende checkbox - den kunne f.eks. navngives udfra et ID-felt i
databasen.

Når formen submittes kan du på samme måde lave en dynamisk SQL sætning ved at
gennemløbe alle checkbox'ene. Hvis checkbox'en er krydset af, skal SQL
sætningen blot udvides til også at slette ved det ID, som checkbox'en
repræsenterer.

Jeg tror nok jeg ville gribe det an på nogenlunde den måde...

Mvh
Jonas

Fra : Dann Søjberg

Dato : 26-02-01 19:29

"Jonas Astrup - html.dk" <astrup@e-mail.dk> wrote in message

> Jeg tror nok jeg ville gribe det an på nogenlunde den måde...

Og sådan griber jeg det også an... tak for det.. :)

--
Dann Søjberg