Problem med boolean value
Fra : Mads Paaskesen

Dato : 16-10-02 13:41

Hej alle,

Jeg har det lille problem at når jeg "response.write"r en boolean værdi -
bliver det konverteret til værdien "sand" eller "falsk" i stedet for "true"
/ "false" som jeg skal bruge.

Er der nogle som ved hvordan man forhindre dette?

Mads

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-02 13:53

"Mads Paaskesen" <madspaaskesen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
"true"
> / "false" som jeg skal bruge.
>
> Er der nogle som ved hvordan man forhindre dette?

Næ, det lyder mystisks.

Men en løsning kunne jo være at output'e teksten selv afhængig om variablen
eller hva det er, er sand eller falsk.

Response.Write(myVar?"true":"false");

Lidt tumbet løsning, men jeg er dog mere nysgerrig over hvorfor du ska
response.write'e det?

Fra : Mads Paaskesen

Dato : 16-10-02 14:08

Det er fordi, jeg har lavet en intra application som er installeret ude hos
nogle forskellige kunder og nu har jeg installeret det hos en kunde som har
en dansk version af windows2000 server. og det er den som på mystisk vis
convertere true/false til sand/falsk

grunden til at jeg response.write booleanden værdierne er til klient scripts
og der opstår der så fejl.

Asp'en kan ellers godt finde ud af ved statements som "if test = true
then"..

Mystisk

Findes der en sætting som man kan sætte i global.asa f.eks.

Så er jeg fri for at omskrive mange sider!!

mads

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 16-10-02 16:30

Mads Paaskesen wrote:
> Findes der en sætting som man kan sætte i global.asa f.eks.

Det ved jeg faktisk ikke, men jeg vil tro at det er nok at indsætte:

SetLocale("en-us")

øverst på de omtalte sider.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Mads Paaskesen

Dato : 16-10-02 20:16

"Jakob Møbjerg Nielsen" <jakob@dataloger.dk> wrote in message

> [...]
> http://www.jakobnielsen.dk/ | -- Terry Pratchett, Reaper Man
> Jeg søger et fuldtidsjob som programmør. Tag et kig på hjemmesiden.

ok jakob

jeg prøver....

Du søger job eller hvad - så kontakt (vi har snart behov for en masse
arbejdskraft!!)

KnowledgeCon Consulting
Ringager 4C
2605 Brøndby
www.knowledgecon.dk

Tlf. 4375 5560
Fax 4375 5561

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 17-10-02 16:22

Mads Paaskesen wrote:
> Asp'en kan ellers godt finde ud af ved statements som
> "if test = true then"..
>
> Mystisk

Det er faktisk ikke så mystisk endda. Variablen er jo af typen
"boolean", og kan antage to værdier. Med dansk locale bliver værdien
bare *udskrevet* på dansk, men internt er den stadig repræsenteret som
boolsk sand eller boolsk falsk.

> Findes der en sætting som man kan sætte i global.asa f.eks.

Nu håber jeg ikke at du har lagt alt for meget arbejde i mit andet
forslag, for jeg kom lige i tanke om at man da sagtens kan sætte locale
i global.asa, såfremt man benytter sig af sessions:

---global.asa---
<script language="VBScript" runat="server">

Sub Session_OnStart
Session.LCID = 1033
End Sub

</script>