Opvaskemaskine bruger ikke opvaskemidlet
Fra : Peter Jensen

Dato : 16-10-02 11:51

Vi flyttede fornylig ind i et hus, hvor der er en 2-3 år gammel
(gætter jeg) Miele opvaskemaskine.

Den vasker fint det meste af tiden, men af og til bliver
opvasketabs'en ikke opløst - og servicet dermed ikke vaske ordentligt.
Når jeg maser tabs'en i stykker med en gaffel, bliver det som regel
(men ikke altid) brugt op.

Hvad er fejlen? Jeg gætter selv på, at vandet ikke bliver
tilstrækkeligt varmt, men hvordan checker jeg det og hvordan ordner
jeg det?

Og hvis det ikke løsningen - hvad er svaret så?

Peter - Østfyn
+ Ved mail kan du nok finde ud af at slette det overflødige +

Fra : Jan Køpke Sørensen

Dato : 16-10-02 22:51

Er du sikker på at den varmer?

Jan Køpke Sørensen
E-mail jankopke@post5.tele.dk
http://home5.inet.tele.dk/jankopke
JK Service jkservice@post5.tele.dk
http://www.turismenspr.dk/page63.html
ICQ 2762895
Fax to my e-mail +1 208 275 2121

Fra : zigge

Dato : 16-10-02 23:20

"Peter Jensen" <peter_f_jensen@ingenspam.hotmail.com> wrote in message

> Hvad er fejlen? Jeg gætter selv på, at vandet ikke bliver
> tilstrækkeligt varmt, men hvordan checker jeg det og hvordan ordner
> jeg det?

Prop et inde/ude termometers sonde ind øverst i lågen. Jeg ved ikke hvordan
du afhjælper fejlen hvis det er det - elektrikeren?

> Og hvis det ikke løsningen - hvad er svaret så?

?

/ZIGGE

Fra : Peter Jensen

Dato : 17-10-02 09:16

Ja, hvis jeg åbner maskinen umiddelbart efter programslut, virker
tingene *meget* varme (altså helt efter bogen).

Peter

Fra : Erik Rudbeck

Dato : 17-10-02 11:40

Cleanup my address before replying by mail
> [...]
>
> Og hvis det ikke løsningen - hvad er svaret så?
>
> Peter - Østfyn
> + Ved mail kan du nok finde ud af at slette det overflødige +

Ligger den uopløste tab stadig i sæbeskålen? - eller ligger den i bunden af
maskinen.
Hvis den ligger i sæbeskålen, kan det måske skyldes at den har klæbet sig
fast derinde. Når man fylder service i maskinen vil det typisk dryppe med
kaffe- og saftevands-slatter på den åbne låge, og dermed ned i den åbne
sæbeskål. Jeg spekulerer på om en fugtig sæbeskål kan få nogle tabs til at
optage fugten og 'lime' sig fast. Hvis man så samtidig har et stort fad
stående i kurven, som hindrer spulearmene i at nå sæbeskålen, kan det måske
resultere i at sæben ikke spules ud.

Åbner låget på sæbeskålen med et smæk, hvis du udløser det med en finger?
Har du prøvet at skifte sæbe fabrikat?

--
Erik Rudbeck
Cleanup my address before replying by mail

Fra : Peter Jensen

Dato : 17-10-02 21:50

On Thu, 17 Oct 2002 12:39:36 +0200, "Erik Rudbeck" <eru@dirty.key.dk>
wrote:

> [...]
>resultere i at sæben ikke spules ud.
>
>Åbner låget på sæbeskålen med et smæk, hvis du udløser det med en finger?

Tak for tips'ene. Dem vil jeg prøve inden jeg går over til mere
drastiske metoder.

Flere hints eller forslag modtages dog gerne.

Peter.