Hvad sker der her ?
Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 15-10-02 19:22

Hejsa

Jeg sidder og leger og forsøger at få en firkant (layer) til at gå i
firkant, ved først at flytte det
2 px til højre
2 px ned
2 px til venstre
2 px op
og så om igen.

Men der er et eller andet galt.
Jeg tager firkantens (layerets) left/top værdi og lægger to til, men jo
længere den kommer
jo hurtigere og i større ryk bevæger den sig. Med andre ord accelere den ret
hurtigt.

De linier som er udkommenteret i koden, og som egentlig var tænkt skulle
gøre ovenstående,
fjernes udkommenteringen der flytter firkanten (layeret) sig op i venstre
hjørne og bliver der.

Hvad gør jeg galt ?

Håber nogle kan hjælpe.

http://www.ideon.dk/d.html

m v h
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 15-10-02 19:39

<rofe@mailme.dk> writes:

> Hvad gør jeg galt ?

Du bytter om på setInterval og setTimeout :)
Hver gang anim() kaldes laver den et setInterval, og hver setInterval
sørger for at kalde anim() hvert sekund. Altså bliver anim() kaldt
flere og flere gange i sekundet, antallet vokser endda eksponentielt,
så der sker virkeligt noget :).

Brug enten setTimeout i anim(), eller brug setInterval uden for anim
(f.eks. i onLoad).

/L

Fra : rofe@mailme.dk

Dato : 15-10-02 20:00

Takker!

Nu virker det næsten bortset fra at den først smider firkanten (layeret) op
i venstre hjørne, og så ellers køre firkanten rundt korrekt deroppe, men den
skal altid
liiige fjerne de oprindelige left, top værdier.

Hvorfor det ?

m v h
Ronni
rofe@mailme.dk

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 15-10-02 20:31

<rofe@mailme.dk> writes:

> [...]
> skal altid
> liiige fjerne de oprindelige left, top værdier.

Ser ud til at pixelLeft og pixelTop starter med at være nul i din
browser (IE, gætter jeg på). Du kunne evt. lave en
initialiseringsfunktion der satte dem til det rigtige offset:

function init() {
var divs=document.getElementById('div');
   divs.style.pixelLeft=divs.offsetLeft;
   divs.style.pixelTop=divs.offsetTop;
   setInterval(anim,1000);
}

Så starter de rigtigt. Det virker stadig ikke i Mozilla, af en eller
anden grund.

> Hvorfor det ?

Den virker fint for mig (Opera 6.05).
/L