Hvor ligger begrænsningen?
Fra : Peter Jensen

Dato : 15-10-02 16:17

Hej,
Jeg har flg tabel:

CREATE TABLE vinklub(
id int(6) NOT NULL AUTO_INCREMENT,
PRIMARY KEY(id),
overskrift VARCHAR(50),
besvaret VARCHAR(35),
resume tinytext,
tekst text,
dato timestamp(8)
);

Når jeg vil tilføje data i tekst sker der flg:

1000 tegn går fint ,
men når jeg forsøger at tilføje data over ca 1500 tegn tilføjes der ikke
noget.

Jeg har også prøvet at slette tabellen og oprette den med mediumtext , men
med samme resultat.

Lidt hjælp til en newbie, please.
Peter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-10-02 16:39

Peter Jensen skrev:

> Jeg har flg tabel:

Hvilken database drejer det sig om?
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : Peter Jensen

Dato : 15-10-02 17:02

sorry,
MySQL
Data tilføjes vha php

peter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 16-10-02 08:34

Peter Jensen skrev:

> sorry,
> MySQL
> Data tilføjes vha php

O.k. - jeg kender meget lidt til begge, men du kan starte med at
undersøge om problemet ligger i MySQL eller i PHP: Prøv at køre din
INSERT-sætning direkte til MySQL (hvis du altså har mulighed for
det).

Fra : Thygesen

Dato : 18-10-02 22:16

"Peter Jensen" <odp2002@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> 1000 tegn går fint ,
> men når jeg forsøger at tilføje data over ca 1500 tegn tilføjes der ikke

Prøv med LONGTEXT i stedet for, så skulle der ikke være nogen begrænsning.

Mvh. Christoffer Thygesen

http://CHT.dk