news gruppe på telia bredbånd
Fra : Nielsen

Dato : 15-10-02 15:53

Hej i gruppen
Jeg har lige fået Telia bredbånd, er der nogen der ved om de har en nyhedsserver.
Jeg mener at kunne huske at der var en tråd her en gang, men lige for at få det
opfrisket. på forhånd tak.

Mvh Ole

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-10-02 16:41

Tue, 15 Oct 2002 16:53:18 +0200, skrev "Nielsen"
<oknielsen@orangenet.dk>:

>Jeg har lige fået Telia bredbånd, er der nogen der ved om de har en nyhedsserver.
>Jeg mener at kunne huske at der var en tråd her en gang, men lige for at få det
>opfrisket. på forhånd tak.

Ja, du har fuld adgang til Telias newsserver, oprindeligt var der
ikke, men det er lavet om iflg. indlæg her i gruppen.

Hvad den så hedder er en anden sag, men mon ikke news.telia.dk
virker?

Ellers står det vel på Telais sider.

Fra : Nielsen

Dato : 15-10-02 17:31

Hej Kurt
Hvor enkelt kan det dog være! tak for det.
Mvh Ole

Fra : Nielsen

Dato : 15-10-02 17:37

"Nielsen" <oknielsen@orangenet.dk> skrev i en meddelelse news:aohgdk$fs8$1@sunsite.dk...
> Hej Kurt
Undskyld Knud
Mvh Ole

Fra : Klaus Madsen

Dato : 15-10-02 22:06

Hej

Jeg bruger news101.telia.com og det virker udmærket

Mvh. Klaus
Webdesign, DtP & undervisning
www.grafreaks.dk

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 16-10-02 11:43

On Tue, 15 Oct 2002 23:05:32 +0200, "Klaus Madsen"
<webmaster@virago-star.dk> wrote:

>Jeg bruger news101.telia.com og det virker udmærket

news.telia.dk er det samme som news101.telia.com som er det samme som
news.dk.telia.net.

/Jarlskov

Fra : Kenny P.

Dato : 16-10-02 16:42

> news.telia.dk er det samme som news101.telia.com som er det samme som
> news.dk.telia.net.
> /Jarlskov

Telias newsserver har to frontends.
Windows kan ikke lave dens resolverroutiner korrekt hvilket forårsager at
operativsystemet ikke automatisk forsøger den anden frontend hvis den
benyttede er nede, men det kan man tvinge det til ved at lave et nyt DNS
opslag (se Jarlskovs indlæg) eller ved commandoen ipconfig /flushdns.
/Kenny

Fra : Rene Joergensen

Dato : 16-10-02 20:40

Kenny P. <The_Wirepuller@hotmail.com> wrote:

> Telias newsserver har to frontends.

Der er nu godt nok 3 .. Plus en i reserve som ikke er DNS-RR .. :)

--
-René
http://www.taabelig-turbo-klub.dk/

Fra : Kenny P.

Dato : 17-10-02 20:18

"Rene Joergensen" <fox@nospam.dk> wrote in message
> Der er nu godt nok 3 .. Plus en i reserve som ikke er DNS-RR .. :)

Er der det?
Hvad er IP adresserne på de 3 frontends + den frontend som ikke er DNS-RR ??
/Kenny

Fra : Allan Joergensen

Dato : 17-10-02 21:26

Kenny P. <The_Wirepuller@hotmail.com> wrote:

> Hvad er IP adresserne på de 3 frontends + den frontend som ikke er DNS-RR ??

"Ligegyldig" - Der er en grund til at det er sat op som det er.

--
Allan Joergensen aka alj on eu.freenode.net

"Burning Bed" pardons should be applied equally! Free Michael Katz!

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 17-10-02 22:25

On Thu, 17 Oct 2002 21:17:57 +0200, "Kenny P."
<The_Wirepuller@(no.spam)hotmail.com> wrote:

>Hvad er IP adresserne på de 3 frontends

Det kan man slå op i DNS:
| jarlskov@coredump$ host news.telia.dk
| news.telia.dk CNAME news101.telia.com
| news101.telia.com CNAME news.dk.telia.net
| news.dk.telia.net A 194.255.237.239
| news.dk.telia.net A 194.255.237.193
| news.dk.telia.net A 194.255.237.194
| jarlskov@coredump$

>+ den frontend som ikke er DNS-RR ??

Man kan jo give sig til at undersøge lidt mere i DNS:

| jarlskov@coredump$ host 194.255.237.193
| Name: nntp02.dk.telia.net
| Address: 194.255.237.193
|
| jarlskov@coredump$ host 194.255.237.194
| Name: nntp03.dk.telia.net
| Address: 194.255.237.194
|
| jarlskov@coredump$ host 194.255.237.239
| Name: nntp04.dk.telia.net
| Address: 194.255.237.239

og så kan man jo selv prøve at gætte, hvad den sidste hedder.

/Jarlskov

Fra : Flemming Joensson

Dato : 17-10-02 16:38

[posted and mailed]

> Hvor enkelt kan det dog være! tak for det.

Hej Ole,
lige for at hjælpe dig lidt mere i gang, så har Telia nogle interne
grupper hvor der tales om ADSL og Stofanet. De begynder med telia. men
jeg kan ikke lige huske hvad der så følger, men der er kun nogle få med
det startbogstav, så hvis du henter gruppelisten i din newsreader og
går ned til te* så vil de være rimelig nemme at finde.

Disse grupper omhandler specifikt ADSL og Stofanet produkter fra Telia,
så hvis du får problemer er der sikkert nogle kloge mennesker med samme
forbindelse som dig der læser i de grupper, og som har en løsning på
dit problem.

Flemming