El-gulvvarme
Fra : Jensn

Dato : 26-02-01 08:54

Hej

I vores badeværelse på 1. salen vil jeg gerne have gulvvarme (el) og har
lige
et par spørgsmål. Der er almindelig trægulv med linolium klistret på

Hvor skal varme ledningerne ligge ?

Under gulvbræderne ? (nemt nok lige nu, eftersom vi er ved at renovere
badeværelset i stueetagen og loftet er fjernet og dermed "fri" adgang til
gulvbrædernes underside)

Der skal andet linoliumsbelædning på - er det bedst at lægge
varmeledningerne
imellem gulv og linolium ?

Kom med et godt råd

Mvh.
Brian S Jensen

Fra : Søren Kring

Dato : 05-03-01 11:00

>Hej Brian,

jeg kan se at du ikke har fået nogen svar endnu, det skyldes
nok at du bør uddybbe problemet lidt:
Er alm. trægulv lig brædder og ER der liniolium på? Hvad
skal der på bagefter? Har du plads til at gulvet bliver
højere?

Sagen er den at gulvvarmen vil få brædderne til at tørre
kraftigt ud og så vil du nol få revner i linoliummen. Man
lægger normalt ikke massivtrægulve ovenpå gulvvarme, da
træet revner. Har du ikke plads til at lægge gulvplader +
gulvvarmen (gulvvarmetrådene tåler ikke at ligge direkte på
et bræddergulv, der arbejder) + ny gulv (evt. laminat eller
vinyl) ovenpå gulvet, så kan jeg principielt ikke se
problemer i at lægge gulvvarmen nedenunder det eksisterende
gulv, men det vil være svært at få varmen derhen hvor du vil
have den. Under alle omstændigheder ville jeg isolere godt
nedefra når du nu HAR loftet pillet ned, så varmen SKAL
opefter.

Jeg har selv lagt gulvspånplader med vinyl ovenpå trægulv på
mit toilet på 1.sal. Teoretisk kunne jeg have lagt en tynd
varmefolie (el) mellem spånplader og vinylen.

hilsen Søren

Fra : Allan

Dato : 31-07-01 07:42

Nemmeste løsning og rigtig ifølge loven.

Du spartler dit linoleum over med en fiberspartel så hvis den knækker så
falder den ikke fra hinanden, derefter ruller du en varmemåtte ud, alle
byggemarkedere har dem, derefter selvnivelerende masse udover måtten og
så kan du montere dit nye linoleum.
Vi har selv prøvet det og over en weekend gik det uden problemer.

Allan

http://www.kandu.dk/

Fra : Brian S Jensen

Dato : 31-07-01 12:41

Er der ikke noget med at man skal ha' linoleumsgulvet lagt af et
firma som kan give et "garantibevis" på det ? altså, hvis det er på 1. sal
af hensyn til forsikring ved evt. vandskade.

Mvh.
Brian

Fra : Allan

Dato : 31-07-01 13:10

Hej Brian

Jeg ved ikke om man skal men det vil da være den bedste løsning.
ellers kan du forhøre dig ved en garant butik de har også varmen som
hedder garant gulvvarme

http://www.kandu.dk/