Brug af variable i Word dokument
Fra : Henrik Hougaard

Dato : 15-10-02 13:44

Kan man "kalde" eller indsætte en indholdet af en variabel. Variablens værdi
er sat macro/VBA programmering ud fra et anfordringsbillede. Jeg vil gerne
undgå at skulle bruge Typetext, da værdierne skal indsættes i et allerede
eksisterende dokument på bestemte pladser.

Henrik Hougaard

Fra : meiland

Dato : 15-10-02 14:51

Hej Henrik !

Jeg ved ikke helt om jeg har forstået dit spørgsmål, men lad os nu se.

Jeg har en brevskabelon, hvor jeg via en dialogboks (VBA: form)
indtaster modtagerens navn, adresse osv. Placeringen af disse
oplysninger bestemmes af bogmærker. Her er lidt af koden:

Selection.GoTo what:=wdGoToBookmark, Name:="modtagersnavn"
Selection.Text = modtagersnavn

/meiland

http://www.kandu.dk/

Fra : Mads

Dato : 15-10-02 14:44

"Henrik Hougaard" <fam.hougaard@nospam.stofanet.dk> wrote in message
> [...]
> undgå at skulle bruge Typetext, da værdierne skal indsættes i et allerede
> eksisterende dokument på bestemte pladser.

Der er flere muligheder.

Document properties kan sættes dels manuelt (File->Properties) dels via VBA
(ActiveDocument.CustomDocumentProperties("MinProperty").Value = "Hej Du"
De kan vises i dokumentet med feltet DocProperty, f.eks { DOCPROPERTY
"MinProperty" }

Dokument variable kan sættes via VBA (f.eks
ActiveDocument.Variables("MinVar").Value = "hej med dig")
De kan vises i documentet med felte DocVariable, f.eks { DOCVARIABLE
"MinVar" }

Men jeg kan ikke forstå du ikke vil bruge TypeText. Hvis du vil have teksten
til at stå et bestemt sted kan bruge bogmærker.
F.eks ActiveDocument.Bookmarks("MitBookmark").Range.Text = "Min tekst"
PS Bogmærket skal være defineret. Hvis det har en udstrækning, f.eks et
mellemrum, vil det blive slettet samtidigt med teksten bliver sat ind. Hvis
det ikke har nogen udstrækning bliver det stående.
Hvis det er fordi du vil have muligheden for at ændre teksten flere ganeg
kan lave noget lignende dette

Set myRng = ActiveDocument.Bookmarks("MitBookmark").Range
myRng.Text = "Hej med dig du"
ActiveDocument.Bookmarks.Add "MitBookmark", myRng

Mvh Mads