Font tag engenskaber
Fra : Jens Willadsen

Dato : 15-10-02 09:29

Hejsa
Jeg sidder og roder med en portal.
den kan skal hente en side ind i en iframe, men når den gør det viser den
det med engelsk tegnsæt, dvs. ÆØÅ er erstattet med mystiske tegn.
er der en måde hvor på jeg i Font tagne på den side den skal hente ind, kan
fastsættes hvilket tegnsæt der skal bruges til teksten??
eller kan jeg sætte tegnsættet for hele siden på en gang??

hilsen Jens

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-10-02 11:07

Tue, 15 Oct 2002 10:28:31 +0200, skrev "Jens Willadsen"
<jens@willadsen.nu>:

>den kan skal hente en side ind i en iframe, men når den gør det viser den
>det med engelsk tegnsæt, dvs. ÆØÅ er erstattet med mystiske tegn.

Det burde ikke gøre nogen forskel om siden åbnes i en iframe
eller ej.

>er der en måde hvor på jeg i Font tagne på den side den skal hente ind, kan
>fastsættes hvilket tegnsæt der skal bruges til teksten?

Tjah, du bør have
charset=iso-8859-1">
i <head> på alle dine sider, men det gør nok ikke den store
forskel.

Har du en side vi må se (evt. blot en testside, hvor fejlen
opstår)?

Fra : Jens Willadsen

Dato : 15-10-02 11:33

Desværre kan jeg ikke lægge en side online da jeg ikke har mulighed for det.

Hilsen Jens

Fra : Jens Willadsen

Dato : 15-10-02 11:37

Du havde ret det gjorde ingen forskel.
Jeg har selv tænkt over lang attributten på font tagen men har ikke kunnet
finde noget info om den

Fra : Niels Andersen

Dato : 16-10-02 20:04

Jens Willadsen wrote in <aogr3b$ik3$1@sunsite.dk>:
> Jeg har selv tænkt over lang attributten på font tagen men har ikke kunnet
> finde noget info om den

Glemt alt om font-tagen. Dels fordi den ikke har noget med tegnsæt at gøre,
og dels fordi den slet ikke bruges længere.

Tegnsættet angives fx. i et meta-tag, som Knud viste.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)