Pilleovn
Fra : Arne Holm jacobsen

Dato : 14-10-02 21:43

Er der nogen der har erfaring med brug af pillebrændeovne. Arne

Fra : HSC

Dato : 15-10-02 09:52

Ja, vi har sådan en, og der fyrer hele huset op, nu på 3.de år.

Fra : Arne Holm jacobsen

Dato : 17-10-02 20:34

HSC <HS@NOSPAMbaghjul.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aogkvi$oaa$1@sunsite.dk...
> Ja, vi har sådan en, og der fyrer hele huset op, nu på 3.de år.
>
> "Arne Holm jacobsen" <arnehjdmh@get2net.dk> skrev i en meddelelse

Tak for svarom pilleovn, jeg må se at få købe en sådan. NVH. Arne

Fra : Carsten Kristiansen

Dato : 15-10-02 15:57

Jeg har en træpille brændeovn som har givet mig det meste af den varme jeg
bruger jeg er meget tilfreds og kunne ønske mig en af de nyere med
tilslutning af vand.
Venligst Carsten

Fra : Nicolaj Mejnert

Dato : 16-10-02 22:05

"Arne Holm jacobsen" <arnehjdmh@get2net.dk> wrote in message
> Er der nogen der har erfaring med brug af pillebrændeovne. Arne

Tja, vi har vores på andet år, den køre perfekt. Den trækker også 3 stk.
gulvvarme samt 2 radiatorer i vort 110m2 hus. Vi brugte kun 2 ton træpiller
sidste år, og vi har det ikke koldt. huset er kun 4 år gammelt, så det er
godt isoleret, men jeg er alligevel overrasket over vi ikke skulle bruge
mere.

Det eneste jeg kan brokke mig over er støj-niveauet, jeg har måtte klippe
strømmen til konvektions-blæseren ellers kunne vi ikke sidde og se fjernsyn.
Sneglen der trækker pillerne "larmer" faktisk også lidt, men ikke noget der
er vildt irriterende.

mvh

Nicolaj

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 17-10-02 09:27

"Nicolaj Mejnert" <sniperkingdk@nordliefood.dk> wrote in message

> [...]
fjernsyn.
> Sneglen der trækker pillerne "larmer" faktisk også lidt, men ikke noget

Hvilken model har du?

\MK

Fra : Nicolaj Mejnert

Dato : 17-10-02 21:15

"Morten Klostergaard" <Mortenklostergaard@mail.dk> wrote in message

> Hvilken model har du?
>
> \MK

Jeg har en ECOFIRE AQUA

http://www.titanheating.dk/aqua.data.html

mvh
Nicolaj

Fra : Morten Klostergaard

Dato : 18-10-02 16:25

> Jeg har en ECOFIRE AQUA
>
> http://www.titanheating.dk/aqua.data.html

Jeg regner 7-9-13 med at få min i næste uge.

Ecofire mini classic: http://www.titanheating.dk/miniNY.data.html

\MK

Fra : Nicolaj Mejnert

Dato : 19-10-02 17:28

> "Nicolaj Mejnert" <sniperkingdk@nordliefood.dk> wrote in message

> Jeg regner 7-9-13 med at få min i næste uge.
>
> Ecofire mini classic: http://www.titanheating.dk/miniNY.data.html
>
> \MK

Så må vi håbe de har lært at dæmpe lydnivauet

Den er godt nok flot må jeg sige.

mvh
Nicolaj