Dieselpletter på havefliser.
Fra : Anders Nicolai Ander~

Dato : 14-10-02 20:57

Hej!
Hvordan fjerner jeg dieselpletter fra havefliserne?

Fra : Connor

Dato : 14-10-02 21:40

Mener at man hælder petroleum eller renset benzin på pletterne og drysser
rent cement ovenpå og lader cementen suge dieselolien op. Gentag evt.
behandlingen.

M.v.h

Fra : Thomas Nørgaard

Dato : 14-10-02 22:46

Som svaret i din tidligere tråd (13/10-02) om samme emne:

"Hvis det er REN diesel er det bedst at bruge en blæselampe/ukrudtsbrænder.
Diesel antænder allerede ved omkring 300 grader, så fliserne burde ikke tage
skade.
Det råd Leth gav ændrer bare forureningen fra diesel til petroleum, så det
skal man kun bruge hvis det er olie fra f.eks. bilen."

Thomas
(tidl. Oliechauffør i 6 år)
This mail was scanned by Norton Antivirus 2002

Fra : Lasse Lundberg

Dato : 15-10-02 10:19

giv det et sprøjt motorrens og skyld med vand, det får dieselen til at
emulgere med vandet og vupti kan det skylles væk.....det kan købes på
benzinstationerne.....

Lasse

Fra : Ukendt

Dato : 15-10-02 22:47

> giv det et sprøjt motorrens og skyld med vand, det får dieselen til at
> emulgere med vandet og vupti kan det skylles væk.....det kan købes på
> benzinstationerne.....

Petrolium - motorrens - motorvask - tændvædske. Det kan komme ud på et...
Det er stort set samme produkt... Køb det billigste...

Mvh
Allan Rasmussen
(der vasker sin motorcykels motor med tændvædske)

Fra : John Vedsegaard

Dato : 20-10-02 01:52

"Allan Rasmussen" <,> wrote in message

> [...]
>
> Mvh
> Allan Rasmussen
> (der vasker sin motorcykels motor med tændvædske)

Man kan også bruge penselrens, der så kan skylles væk med vand bagefter.

John Vedsegaard