Samle selv krydset kabel!
Fra : Lars Kræmmer

Dato : 14-10-02 18:32

Hej!

Er der ikke en venlig sjæl der kan forklare mig... laaaangsomt ..... hvordan
jeg skal samle et krydset kabel??

Helst noget i stil med

1. stik:

hvid/orange
brun
hvid/brun
Blå
osv osv

2. stik:

brun
hvid/orange
Blå
hvid/brun
osv osv

Mange gange på forhånd tak!

Lars

Fra : Eva Davidsen

Dato : 14-10-02 19:15

Hvis du ved hvordan du samler et alm kabel, så er der ikke så stor forskel.
Det ene stik skal laves på samme måde som et ikke-krydset kabel, og i det
andet stik skal hvid-grøn og hvis-orange byttes rundt, og grøn og orange
skal byttes rundt.

Det vil sige:

stik 1)
hvid-orange
orange
hvid-grøn
blå
hvid-blå
grøn
hvid-brun
brun

stik 2)
hvid-grøn
grøn
hvid-orange
blå
hvid-blå
orange
hvid-brun
brun

Og så skal stikket selvfølgelig vende rigtigt - men det håber jeg du har
styr på, for det kan jeg vist ikke lige forklare pr. tekst.

Mvh
Henrik

Fra : Lars Kræmmer

Dato : 14-10-02 19:54

Tak!

Det dur bare!

Lars

Fra : Michael Schmidt

Dato : 20-10-02 01:21

En anden mulighed er at gå ind på Brinck elektroniks hjemmeside
(www.brinck.dk). Der fandt jeg en meget overskuelig vejledning i farver,
lige til at printe ud. De beskriver både "lige igennem" og "krydsede"
ledninger.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 14-10-02 19:22

Kik på www.brinck.dk under hovedside / service og stik der er tegninger.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 14-10-02 21:25

On Mon, 14 Oct 2002 19:32:07 +0200, "Lars Kræmmer"
<lars.kraemmer@mail.dk> wrote:

> Er der ikke en venlig sjæl der kan forklare mig... laaaangsomt .....
> hvordan jeg skal samle et krydset kabel??

http://hwb.sunsite.dk/ca_Ethernet10BaseTCrossover.html

-A
Links : http://www.hojmark.net/
FAQ : http://www.net-faq.dk/