META http-equiv="refresh"?????
Fra : Frode Nordbo

Dato : 14-10-02 10:35

Hei Nyhedsgruppe

Jeg har laget en side,som inneholder et bilde med en forklarende
tekst.Problemet er at forste gang en bruker kommer inn pa siden
dekker bilde noe av teksten.Det virker som om siden ikke blir
oppdater riktig.
Jeg tok derfor ibruk koden:

<META http-equiv="refresh" content="5">

Som fungerer utmerket.
Problemet mitt er at jeg i samme form ber brukeren om a legge
info
om seg selv.(registrering)
Ved oppdateringen forsvinner selvsagt alt som blir lagt inn.(Hvis
bruker ikke rekker a submitte)
Sporsmalet blir om det er mulig a benytte seg a en refresh metode
som bare refresher en gang??
mvh
frode

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Niels Andersen

Dato : 14-10-02 11:21

Frode Nordbo wrote in <aoe340$1sg$1@sunsite.dk>:
> [...]
> tekst.Problemet er at forste gang en bruker kommer inn pa siden
> dekker bilde noe av teksten.Det virker som om siden ikke blir

Problemet lyder som en fejl i en bestemt browser. Normalt skulle en side
ikke blive anderledes 2. gang man ser den.

Jeg tror du skal kigge på løsning af det problem, i stedet for at bøvle med
refresh.

Netscape 4 har en fejl, som kunne være dit problem. Der findes mange
eksempler på javascript, smo reloader siden *med* *det* *samme* når man
kommer ind på siden, men kun med Netscape 4, og kun én gang.
Det må vist være den optimale løsning, hvis du vil gøre noget specielt for
Netscape 4.

--
Mvh.

Niels Andersen