Fejl ved instættelse af data i tabel!
Fra : Kasper Dueholm

Dato : 14-10-02 07:08

Hejsa!

Jeg har flg kode:
************************
var connect, onCitbow, onCitbow2;
connect= Server.CreateObject("ADODB.Connection");
connect.Open (("Driver={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=") +
Server.MapPath("/db/citbow2.mdb"));
onCitbow2 = connect.Execute("INSERT INTO Bane (Banenr, Status) VALUES (9,
1)");
************************

Det fungerer meget godt med den forbindelse..
Jeg kan godt få lov til at hente data fra db!
Men når jeg så skal til at indsætte noget i en tabel får jeg flg fejl:
************************
Fejltype:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80004005)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access-driver] Handlingen skal bruge en
opdaterbar forespørgsel.
/trin3.asp, line 16
************************

Linie 16 er så min SQL-sætning!

Hvad gør jeg ved dette?

Jeg har været inde og højre-klikke på min wwwroot-folder, valgt egenskaber
og slået skrivebeskyttelse fra!

Men det kan jeg af en eller anden grund gøre 100 gange...... hver gang jeg
gør dette så bliver der ved med at være den der lille grønne firkant i
skrivebeskyttelses-feltet!

Jeg kører en WinXP Pro og IIS!

//Kasper

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 14-10-02 07:28

Kasper Dueholm wrote :

> [...]

> Men det kan jeg af en eller anden grund gøre 100 gange...... hver gang
> jeg gør dette så bliver der ved med at være den der lille grønne

dit problem skyldes, at du skal have _fulde rettigheder_ til folderen
samt filer, hvori din database ligger. Ellers kan du ikke opdatere data i
den. Prøv evt at ændre rettighederne på selve filen også.

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk