Bliver alle døbte ikke frelste?
Fra : Erik Engelbrecht Lar~

Dato : 13-10-02 23:44

http://www.nydheder.subnet.dk/

Oase. En del af Folkekirken i Danmark. Frelse i Jesu navn.

hvordan skal det egentligt forståes ???

citat fra folkekirkens tro og overbevisning.
http://www.folkekirken.dk/Tro/Bekend/Katekismus.htm
For det tredje:
Hvorledes kan vand virke så store ting? Det er så vist ikke vand, der virker
det, men Guds ord, som er med og ved vandet, og troen, der stoler på Guds
ord forbundet med vandet. Thi uden Guds ord er vandet vand slet og ret og
ingen dåb; men med Guds ord er det en dåb, det vil sige: et livets vand,
fuldt af nåde, og et bad til genfødelse ved Helligånden, således som
apostlen Paulus siger til Titus i det tredje kapitel: "Han frelste os ved
det bad, der genføder og fornyer ved Helligånden, som han i rigt mål udgød
over os ved Jesus Kristus, vor frelser, for at vi, gjort retfærdige ved hans
nåde, i håbet skulle blive arvinger til evigt liv." Det er vist og sandt.

Tilhører alle der er døbt i Folkekirken så ikke Jesus og har fået frelsen og
helligånden i dåbsgave ????

Erik L

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 14-10-02 07:29

"Erik Engelbrecht Larsen" <eriklarsen@oncable.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.nydheder.subnet.dk/

Ikke alle der kalder sig kristne er det om de så er døbt mange gange eller
ej.
Kun troen på Jesus frelser.
hvis du er døbt og lever et liv langt fra Gud kommer man så hjem til Gud når
man dør.
Jeg tviler.
--
Med kærlig hilsen fra Børge Højlund Jensen.
Se ind på min hjemmeside.

---

Fra : ram2

Dato : 14-10-02 10:06

"Børge Højlund Jensen" skrev d. 14-10-02 07:29 dette indlæg :

> [...]
> ej.
> Kun troen på Jesus frelser.
> hvis du er døbt og lever et liv langt fra Gud kommer man så hjem til

Det er dog paradoksalt, at din gud efter din mening skulle være så
selektiv, at han ville kunne sigtes efter "Racismeparagraffen". Skulle
han, når han nu er så stor, mægtig og god,virkelig sortere i fanskaren,
fordi man i et nanosec.- som et menneskeliv vel er i hans terminologi -
skulle have bekendt sig til anden side eller ingen.
Så små sko går ingen med hans magt da i.

Ram2

http://www.kandu.dk/

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 14-10-02 10:44

"ram2" <ram2.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
Gud har med sin almagt gibet os en fri vilje om vi vil være samen med Ham
eller ej om vi vil være Hans Børn.
Jeg sitre fra Bibelen.
Alle der tog imod Ham gav han magt til at blive Guds Børn.

Altså du bestemmer selv er det ikke betrykkende.

Fra : ram2

Dato : 14-10-02 11:40

"Børge Højlund Jensen" skrev d. 14-10-02 10:44 dette indlæg :

> [...]
> Jeg sitre fra Bibelen.
> Alle der tog imod Ham gav han magt til at blive Guds Børn.
>
> Altså du bestemmer selv er det ikke betrykkende.

Jo BHJ.
Det er betryggende, men det vidste jeg faktisk godt.
Men det ændrer jo ikke det paradoksale i hans påståede udvælgelse.

Ram2

http://www.kandu.dk/

Fra : Erik Larsen

Dato : 14-10-02 23:29

> [...]
> skulle have bekendt sig til anden side eller ingen.
> Så små sko går ingen med hans magt da i.

Waaaahew;; hvor længe har du taget om at finde så mange fremmedord, eller
skal Jeg væremåløs over din store ordforråd.

Men hvori består recismen ??????

Erik L

Fra : ram2

Dato : 15-10-02 03:59

> [...]
eller
> skal Jeg væremåløs over din store ordforråd.

-----------------------------
Erik L - Jeg har ikke taget længe..... - Men jeg har gennem mange år
tillært mig et ordforråd (læg mærke til - det hedder ET ord), som gør at
det muligt at udtrykke sig væsentlig mere nuanceret, end det øjensynligt
er tilfældet med dit skriftsprog. Hvor vidt du skal
&#8221;væremåløs&#8221; ved jeg ikke, i det jeg ikke kender ordet. Mener
du derimod målløs, så er det da op til dig selv, hvad du lader dig
imponere af. Personligt synes jeg det ikke.

Jeg formoder du i dit sidste spørgsmål mener racismen og ikke recismen.
Jo ser du Erik L &#8211; Navnet &#8221;Racismeparagraffen&#8221; er et
folkeligt udtryk for Straffelovens § 266 b, og det er den jeg henviser
til. Da du formentlig ikke selv ville være i stand til at finde den på
Internettet, da det kræver en vis evne til at stave, har jeg for din
skyld kopieret den ind i kommentaren. Jeg vil anbefale dig at printe den
ud, og så stille og roligt gennemgå den med et par ordbøger ved din
side. Du vil så muligvis finde ud af hvad jeg mente.

Straffeloven § 266 b.
Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds
fremsætter udtalelse eller anden meddelelse, ved hvilken en gruppe af
personer trues, forhånes eller nedværdiges på grund af sin race,
hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle
orientering, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år

Erik L &#8211; Jeg plejer ikke at angribe nogen for deres evne til at
stave og udtrykke sig, eller rettere sagt mangel på samme, i det vi alle
har vidt forskellige forudsætninger for dette, men da det netop er det,
du i et ynkeligt sprog og en på en jammerlig stavemåde, klantrer mig
for, synes jeg det er berettiget at påvise din uduelighed i denne
sammenhæng.

Hvis du i øvrigt har nogen kommentarer til mit oprindelige indlæg, er du
da stadig velkommen til at ytre dig.
Hvis du afholder dig for at gå efter manden, men koncentrerer dig om
bolden, skal jeg undlade yderligere kommentarer til din manglende evne
til at udtrykke dig skriftligt.

Ram2

http://www.kandu.dk/

Fra : Larsen

Dato : 15-10-02 06:34

> [...]
> tillært mig et ordforråd (læg mærke til - det hedder ET ord), som gør at
> det muligt at udtrykke sig væsentlig mere nuanceret, end det øjensynligt

Ho-Ho lugter jeg lidt af egoistisk snopperi fra en lært mand ???

Jeg er en simpel mand, blev håndværkerlærling fra syvende klasse, hvad brug
har jeg efter 56 leveår for et " nuanceret" sprogbrug som 75% af danskerne
ikke kan forstå, og når jeg dør bliver mit arbejde stadig stående på soklen
i flere hundrede år frem i tiden, så min arbejdsindsats vil stadig være
benyttet ved næste århundredeskiftet.

Hvad med dit flid, hvad efterlader du når du dør. Er du en HC Andersen, en
Tove Ditlevsen eller bare Den forsvundne fuldmægtig ???

> [...]
> ud, og så stille og roligt gennemgå den med et par ordbøger ved din
> side. Du vil så muligvis finde ud af hvad jeg mente.

Av min arm, så du forbinder klogskab/dumhed til evnen at kunne læse og
skrive, gør du ikke ?

> [...]
> hudfarve, nationale eller etniske oprindelse, tro eller seksuelle
> orientering, straffes med bøde eller fængsel indtil 2 år

Ja-Ja det ved jeg godt, Men den § gør ikke Børges Guds bestemmelser til et
racistisk foretagende, vel

Og det er utroligt at en seksuel forstyrede Radikal folketingsgruppe i deres
valken fra side til side og en forlængst død og ubrugbar komunistisk
idelogi, får lov til at bruge §266 b til at lukke munden på den danske
ytringsfrihed.

Men du er selvføligt så klog at du kan se disse ting ganske klart

> [...]
> du i et ynkeligt sprog og en på en jammerlig stavemåde, klantrer mig
> for, synes jeg det er berettiget at påvise din uduelighed i denne

Jeg mener nu at jeg vil lærer at skrive bedre hvis nogen rettede mig, så jeg
er taknemligt til hver sjæl der gider.

> [...]
> Hvis du afholder dig for at gå efter manden, men koncentrerer dig om
> bolden, skal jeg undlade yderligere kommentarer til din manglende evne

Du afholdt dig fra at fortælle mig, Hvori overtrædelsen, af Jeres ikke
fungerende omvendte racismeparagraf, af Børges Gud består og Børges Gud
skulle sigtes for.

Erik L

Al makt tel di orblinne.

Fra : ram2

Dato : 15-10-02 10:33

"Larsen" skrev d. 15-10-02 06:34 dette indlæg :

> "ram2" <ram2.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse

Kære Erik Larsen
Jeg er bestemt ikke enig med dig i dine synspunkter, og lad mig derfor
kommentere dem en for en.
Det kunne jo være vi kunne komme overens &#8211; idet jeg faktisk ikke
tror vi er så langt fra hinanden.

1. Snob kommer fra latin, og er en forkortelse for "Sine nobilitatis".
Dette udtryk blev i det gamle England skrevet ved personnavne, som ikke
var adelige. Frit oversat betyder det "Uden adelstitel". Ud fra dette må
man sige at du ligeledes er en snob. Det er der så ikke noget
nedsættende i.
Egoistisk betyder egenkærlig - selvisk eller selvoptaget. Det er jo
ganske udbredt og uhyre menneskeligt i den milde almindelige form. Der
findes dog en sygelig udgave, og den er ikke så rar - men ser vi bort
fra den, så har du skrevet, at jeg er en egenkærlig, selvisk person der
ikke har nogen adelig titel, men til gengæld har læst nogle bøger
(båp-båp). Jeg føler bestemt ikke du har fornærmet mig.

2. Med hensyn til min flid - Tjae man kan jo godt være flittig, uden
nødvendigvis at efterlade sig monumenter, operahuse, 12 binds værker
eller 200 m2 malerier.

3. Jeg har på intet sted angivet, at klogskab/intelligens nødvendigvis
hører sammen
med evnen til at stave og formulere sig. Det mener jeg i øvrigt heller
ikke nødvendigvis er rigtigt.
Jeg har derimod påpeget, at kan være svært at slå op i et leksikon, hvis
man ikke kan stave - ligeledes at forstå visse indviklede tekster som f.
eks. love, som selv for folk der staver godt, kan være svære at forstå.

4. De to næste slår jeg lige sammen til et, da det er samme surdej.
Om det gør Børges gud til racist?? Nej selvfølgelig gør det ikke det
Erik. Det du blot ikke fangede med det samme er, at jeg stiller meget
stor tvivl ved, om Børges gud overhovedet eksisterer. For hvis han
eksisterede, ville han da ikke smide nogen på porten bare fordi de en
stund, eller hele deres liv ikke kaster sig på maven for ham. Som de
troende fremstiller ham, er han jo uendelig i sin kærlighed, og burde da
kunne tilgive et lille menneskeligt fejltrin. Afslutningsvis mener jeg
jo heller ikke alvorligt, at Børges gud kan stilles for retten. Det
kræver jo som udgangspunkt, at han eksisterer. Man kan jo dårligt
retsforfølge nogen eller noget der ikke eksisterer. MEN - hvis han kunne
stilles for retten, ville han jo kunne dømmes for at diskriminere den
gruppe af menneskeheden, der enten ikke tror på ham, og måske samtidig
tror på noget andet.
Min måde at anskue det på er det man kalder en metafor - et billedligt
udtryk, hvor man erstatter selve sagen med et billede.

Jeg har i den nedenstående tekst klippet det ud, som ville kunne føre
til en anmeldelse og muligvis domfældelse efter racismeparagraffen. Vi
ikke troende, bliver jo truet med udelukkelse fra guds rige, hvis vi
ikke tror på Børges gud,
hvilket vil sige, at vi bliver diskrimineret fordi vi har en anden tro
&#8211; Og det er ulovligt efter § 266 b.
--------------------------
Stærkt forkortet udgave, men ikke fordrejet:
Den, der offentligt eller med forsæt til udbredelse i en videre kreds
ved hvilken en gruppe af personer trues på grund af sin tro, straffes
med bøde eller fængsel indtil 2 år
-------------------------
5. Om det er klogskab der gør, at jeg klart kan se bedrageriet ved jeg
ikke - Men se det - Det kan jeg!!

6. Du mener du ville lære at skrive bedre, hvis nogen rettede dig. Glem
det Erik. Du skal bare fortsætte med at skrive som du plejer. Du skal
ikke døje med banke den færdighed ind, når man sagtens kan forstå hvad
du mener &#8211; Og det er jo det det handler om. Når jeg tidligere
&#8221;langede&#8221; ud after din måde at stave og skrive på, så var
det udelukkende fordi jeg følte, at du selv gav bolden op, ved at
kritisere min måde at skrive på.
__________________
Erik skrev:
[...]

Lige i denne kommentar mener jeg godt nok, at du roder nogle ting
sammen, (sex og kommunisme)
Overordnet er jeg er enig med dig i, at denne lov burde laves om. Det er
ganske urimeligt, at man i dette land ikke må sige noget negativt om en
bestemt gruppe, uagtet at det udtalte kan være sandt.
Det er også efter min mening en grov tilsidesættelse af ytringsfriheden.

Vi er i øvrigt jævnaldrende, og til din oplysning, har jeg meget stor
respekt for folk, der kan et håndværk, og de er i mine øjne ikke simple.

Jeg håber jeg har fået denne sag rettet ud, og håber du får en rar dag.

Mvh
Ram2

http://www.kandu.dk/

Fra : Larsen

Dato : 15-10-02 15:30

> [...]
> ytringsfrihed.
> __________________
>
> Lige i denne kommentar mener jeg godt nok, at du roder nogle ting

Ja, de radikale har en del ikke hedroseksuelle i deres folketingsgruppe og
SF stammer fra gode gamle onkel Axel der blev komunistisk hopper i 1956,
Mogens Lykketoft tilbeder stadig Lenin med sit skæg og enhedslisten er du
vel ikke i tvivl om??

Det de alle har til fældes er, at de bruge §266 b til at stoppe Pia
Kærsgårds indvandring på Christiansborg og ikke til at stoppe racismen.

> Overordnet er jeg er enig med dig i, at denne lov burde laves om. Det er
> ganske urimeligt, at man i dette land ikke må sige noget negativt om en
> bestemt gruppe, uagtet at det udtalte kan være sandt.

Ikke engang hvis det er sandt, se engang Mogens Chamres (MC) udtalelser om
at stoppe voldtægten mm, der straks blev opfanget som et angreb på Muslimer,
skønt MC ikke nævnte et ord om Muslimerne.

> Det er også efter min mening en grov tilsidesættelse af ytringsfriheden.

Ja, for det er ikke racismen man vil stoppe, men MC før han bliver for
dygtig nede i EU-parlementet, en dygtighed der let kan blive liste A, V, C
og Rs største trussel, for ikke at kunne få Danmark med helt ind i USof EU

> Vi er i øvrigt jævnaldrende, og til din oplysning, har jeg meget stor
> respekt for folk, der kan et håndværk, og de er i mine øjne ikke simple.

Efter at have slidt på byggepladser i 37-38 år og efter at ledgigten meldte
sig i alle knogler, lærte jeg først hvem der ikke er fem potter pis vær på
de offentlige kontore, overflødigt til alt socialt arbejde og for svage til
at udføre fysisk arbejde. Det gør ondt at se hvad man gennem skatten har
betalt til og så mærke den behandling som de stresser sygdomsramte med.

Jeg var på en revalideringscenter i Herning hvor vi kravlede gennem en skov
efter en blå tøjsnor og derefter skulle finde en pose slik i mellem træerne.
Ud af de 3 hold der var var samtidig med mig ca 35-40 personer var der ikke
en eneste komunal/statsandsadt.

Nok om det, vi er på dk.livssyn.kristendom (skønt man skulle tro anderledes)

> Jeg håber jeg har fået denne sag rettet ud, og håber du får en rar dag.

I lige måde-

Erik L