Ekstern swf ind i ny swf....
Fra : Dyl

Dato : 13-10-02 23:44

Hejsa.

Kan ikke lige gennemskue hvorledes jeg får en færdiglavet swf indsat i min
anden "flash-film".

Den eksterne swf er mit logo som bare skal indsættes øverst i venstre hjørne
på den flash-film som jeg nu er gået i gang med - lige som om det var et
movieclip.

Nogen der kan hjælpe ?

På forhånd tak.

/Bjarne (Dyl)

Fra : Bo Dudek

Dato : 14-10-02 08:28

> [...]
>på den flash-film som jeg nu er gået i gang med - lige som om det var et

du kan f.eks. indsætte et tomt movieclip i 'hoved-filmen' og huske at
give denne et instance name.. når du så bruger LoadMovie kan du vælge
imellem at loade ind i et level eller et target.. vælg da target og
brug det instance name, du har angivet tidligere..

dit tomme movieclip kan du placere et hvilket som helt sted i din
hoved-film, og placeringen vil være 'start-punktet' for den externt
loadede swf..

got that??

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : Dyl

Dato : 14-10-02 13:16

Hejsa.

Først tak for din sædvanlige gode måde at svare på - kort og korrekt

Dernæst, jeg oplever problemer når jeg benytter din metode

Det "færdige" stykke arbejde ligger her;
http://hjem.wanadoo.dk/~mob89722/No1_test.html

Men hvis du ser de 2 swf'er hver for sig(logo-filmen:
http://hjem.wanadoo.dk/~mob89722/intro.swf) , kan du se at der er noget
galt. Farverne og animationen er helt hen i vejret efter "sammensmeltningen"
af de 2 swf'er ??? Jeg har gjort nøjagtigt som du beskriver ??

Ved ikke om det kan have noget at gøre med, at "logo-swf'en" øverst i
venstre hjørne er lavet i programmet MagicFlare som er godt til hurtige
flash-teksteffekter, oghoved-filmen er lavet i Flash MX ?? Jeg kan ikke se
hvad problemet i den sammenhæng skulle være, men det kan I andre måske ??

Hjælp

/Bjarne (Dyl)

<snip>

Fra : Dyl

Dato : 14-10-02 13:39

Og lidt mere, desværre: Nu oprettede jeg en ny ekstern swf i programmet
Mix-FX og satte den ind i Flash MX swf'en som du beskrev. Nu er farverne og
animationen med, men animationen går frygteligt langsomt ?? Nogen løsning på
den side også ?

Beklager jeg sætter Jer kloge Gulddrenge i arbejde

/Bjarne (Dyl)

<snip>
> Dernæst, jeg oplever problemer når jeg benytter din metode
</snip>

Fra : Bo Dudek

Dato : 14-10-02 14:24

[...]

jeg må ærligt tilstå, at jeg ikke kender de thirdparty programmer, som
du beskriver.. så om de er noget møg eller ej - det skal jeg nok være
den sidste til at svare på..

din swf, som indeholder logo fylder tilsyneladende 'kun' 21KB, så det
er ikke her, at pingvinen ligger begravet.. ehm.. * prøver at se klog
ud*

du kan prøve alternativet, som jeg ikke aner hvorfor skulle hjælpe,
men det er da worth a shot..

istedet for at loade den eksterne swf ind i et movieclip, kan du loade
den ind i en level.. din hovedfilmen er som standard level0, og hvis
du så f.eks. loader logoet ind i level 1, så vil det ligger over
hovedsiden..

prøv lige og se, om det gør en forskel..

Fra : Dyl

Dato : 14-10-02 21:47

Æv, nøjagtigt samme resultat......... Hvordan vælger du egentlig
placeringen af den eksterne swf på denne måde ?? I mit forsøg blev den
eksterne swf blot indsat øverst i venstre hjørne automatisk ??

Tak for dine forsøg.

/Bjarne (Dyl)

<snip>

Fra : Bo Dudek

Dato : 14-10-02 22:16

[...]
> I mit forsøg blev den
>eksterne swf blot indsat øverst i venstre hjørne automatisk ??

jeps, sådan er det med levels.. hvis du vil placere den externt
loadede swf lidt inde på scenen, skal du lave noget tomt plads på den
externt loadede swf's scene..

men se om du ikke kan lave tilsvarende effekt i flash.. det ligner et
movieclip, som man bare kopiere rundt tilfældige steder (bruger
sikkert funktionen Math.random)..

Fra : MZH

Dato : 15-10-02 00:28

><snip>
><snip>

HUSK lige, at når du loader ind i et target, så overtager den nye swf
alle de indstillinger, som dit target har...

Altså, hvis du f.eks. laver en firkant som du skalerer ned til 50%
tinter med orange og bruger den som target, så vil den nye swf du
henter også blive skaleret ned til 50% og tintet med orange...

Bare så du er opmærksom på det.

Mikkel