server variabler - brugernavn fra flere do~
Fra : Martin Kjelsmark Lar~

Dato : 13-10-02 17:00

Hej NG,

Jeg er igang med at lave en lille Intranet side, og har gjort forsiden lidt
mere personlig ved at udskrive brugerens navn. Dette gør jeg ved først at
finde brugernavnet vha servervariabler, hvorefter jeg henter hele navnet fra
domænet.

Se nedenstående kode:

' Finder brugernavn samt brugerID
strFQUsername = Request.ServerVariables("LOGON_USER")
strUsername = mid( strFQUsername, instr(strFQUsername, "\")+1)

' Henter brugerens fulde navn
set usrobj = GetObject("WinNT://domæneNavn/" & strUsername)
strFullname = usrobj.get("Fullname")

Problemet er at intranet siden vil blive set af folk der er tilmeldt to
forskellige domæner, og ovenstående kode vil jo kun virke hvis de er
tilmeldt domænet: domæneNavn. De to domæner er forbundet vha en trust.

Hvordan kan jeg lave noget kode der tager højde for dette?

mvh Martin Kjelsmark