Flash - MSSQL - ASP (MySQL - PHP) stop ser~
Fra : Johannes S. Nielsen

Dato : 13-10-02 14:02

Hej

Jeg har fundet løsningen på et problem som jeg har set mange andre har ledt
efter, mem som ikke er lige let at finde fordi det ikke står hvor det burde.
Det handler om at hente variabler ind i Flash via serverside scripting (ASP
snart PHP).

Problemet er at, skriver du noget Action Script som henter variabler fra
fx.en ASP fil, så bliver denne cached hos klienten selvom der er sket
ændringer i databasen(lige nu MSSQL) som denne henter data fra, fordi
serveren ikke mener at .asp filen er ændret.
Så vil man jo sige at det gør den ikke fordi at den er serverside....men JOW
det gør den altså FORDI den bliver requested GENNEM en .swf fil, derfor er
det Serveren som skal bestemme om filen er ændret eller ej (hvlket den
naturligtvis ikke er medmindre man ligefrem ændre den). Derfor henter .swf
filen konstant en forældet .asp fil hos klienten fordi serveren ikke henter
en ny. (Nej Meta tags som søger for at klienten ikke cacher virker ikke, da
det er serveren som sender en forældet fil - har prøvet det)

Ok, løsningen i ASP er så bare at tilføje flg. "Response.Expires=0" og
voila' filen hentes på ny og data til .swf filen er opdateres blot ved en
alm. refresh af fx. html filen som indeholder den.

Problemet tog mig en nat at finde ud af, så derfor denne uopfordrede info,
der er nok andre som kan bruge funktionen, måske ikke til lige Flash men så
noget andet.

Det samme skal laves i PHP snart, og når jeg finder samme løsning der kommer
den også ind her.

--
Venlig hilsen / Best regards
Johannes S. Nielsen

--
Venlig hilsen / Best regards
Johannes S. Nielsen

Fra : itgrafen

Dato : 13-10-02 17:43

mange tak for det, Johannes

vh
dorthe

http://www.kandu.dk/

Fra : Bo Rattenborg

Dato : 14-10-02 01:11

Kan du ikke bare lave din request ala:

exchange.phml?mode=getinfo&rand=334324324

Rand sættes i din swf fil via now() eller Math.random(). og som derfor
aldrig er den sammen, hvilket tvinger browseren til at loade igen.

Eller har jeg misforstået noget ?

mvh
Bo