newbie URL
Fra : KGB

Dato : 13-10-02 13:53

Jeg fatter simpelthen ikke det der FLAHS program, men, men ...

Jeg har lavet en lillebitte flash sekvens bestående af to billeder (lavet i
Macromedia FLASH 5). Nu kunne jeg virkeligt godt tænke mig at hvis man
klikkede på denne filmsekvens, så røg man over på en anden side. Altså jeg
skal indsætte en URL. Men den eneste måde jeg umiddelbart kan komme til at
gøre det på, er ved at skrive en tekst. Men jeg vil ikke have tekst på min
flash-film...

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Bo Dudek

Dato : 13-10-02 18:24

[...]

der hører x antal lessons med til flash 5.. find dem under help.. lav
dem, og du er langt bedre rustet.. ;)

Kind regards

Bo Dudek
http://www.bodudek.dk
http://www.bodudek.dk/cd (dsl or faster conn. only)

Fra : KGB

Dato : 13-10-02 19:10

"Bo Dudek" <bo@FJERNbodudek.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> der hører x antal lessons med til flash 5.. find dem under help.. lav
> dem, og du er langt bedre rustet.. ;)

Nå, så du ved det heller ikke .....

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Bo Dudek

Dato : 13-10-02 19:53

[...]

>Nå, så du ved det heller ikke .....

ehm... tjoooeh, mon ikke.. men jeg er af den opfattelse, at man skal
gøre en del arbejde selv.. og de lessons, der hører til flash er ret
lærerige og giver en den basale viden.. take it or leave it..

Fra : KGB

Dato : 13-10-02 22:53

> [...]
>
> ehm... tjoooeh, mon ikke..

- Ja, ja ... jeg ved godt du kan. Jeg har trods alt set dine flashfilm som
bliver vildere og vildere for hver gang jeg logger ind og ser dem Men
ser du, jeg tænkte også engang: "jeg skal være mindst lige så god som ham
dudek-duden ... men det har jeg såmendt opgivet! Jeg har faktisk slet ikke
brug for at lære og sætte mig ind i alt hvad flash kan, når det _eneste_ jeg
skal have lavet er en sekvens med to billeder (som jeg har fået lavet) og
mulighed for at linke til en anden side ved at trykke på billedet i filmen.

> ... take it or leave it..

Så vil jeg såmend hellere "leave it". og indsætte et eller andet .gif
billede, for det er det ikke værd. Når jeg engang skal til at lave mere i
flash, så tro mig, så tager jeg også alle de tutorials jeg kan finde før jeg
spørger videre. Men hvis FLASH er SÅ besværligt at det tager for lang tig,
og fylder for meget at forklare hvorledes man indsætter en hyperlink, så er
det slet, slet, slet ikke noget for mig.

CU - Dude

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Bo Dudek

Dato : 14-10-02 08:26

[...]

oh well, dine rosende ord fik mig til at forbarme mig ;) du skal give
brugeren mulighed for at hoppen hen på en anden side, siger du?? ved
klik på hvad?? billedet??

Fra : KGB

Dato : 14-10-02 08:50

> [...]

> du skal give
> brugeren mulighed for at hoppen hen på en anden side, siger du?? ved

Yup. Flashsekvensen er to små billeder på ca. 100 pixels i højde / bredde.
Jeg troede så jeg kunne indsætte det som et alm. billede (gif/jpg) og så
skrive noget i stil med: ved klik på billedet / flashfilen ryger man til min
"billedside" (Det er billeder af mig, og skulle være et eksempel på hvad man
ser på billedsiden = en masse billeder af mig, mig, mig )

--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk
CALM UNDER PRESSURE

Fra : Chief

Dato : 19-10-02 20:58

Geez, man får ikke alt serveret KGB! - I princippet kunne du jo lave et
komplet
projekt, med hjælp fra alle andre. Men hvad er det værd?

Fra : KGB

Dato : 20-10-02 12:48

"Chief" <chief@hippie.dk> skrev i en meddelelse

> Geez, man får ikke alt serveret KGB!

- Hvad mener du dog ? Bare lige ude og ytre din mening ??

>- I princippet kunne du jo lave et
> komplet
> projekt, med hjælp fra alle andre.

Yup, det kunne man jo i princippet ... hvad ville der dog være galt i det ?
Men hvis du kalder indsættelse af et link for "et helt projekt", så har du
sku' lang vej endnu!! Hvis du tager en søgning i div. grupper, finder du
MANGE eksempler hvor jeg hjælper andre - uden en sådan FUCKING PESSEMISTISK
HOLDNING som du her antyder til !

> Men hvad er det værd?
Ikke forsået. Man lærer da selv af det. - FJOLS !

PS: Dårlig dag at pisse på min sukkermad!
--
Regards, yours truly madly

(-: KGB
http://goshin-jitsu.dk