/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Vægt af ruller, Suzuki AP50
Fra : Thomas Gulholm


Dato : 13-10-02 09:57

Halløj....

Efter der har været meget "snak" her i gruppe om ruller, og virkningerne af
at skifte dem, har jeg bestemt mig for at prøve at sætte nogle lettere i min
Suzuki AP50 (Address), da den har et dårligt optræk.

Da jeg "kom ind" til rullerne viste det sig, at de flere steder var slidt
flade - det forklarer jo en hel del; hvis rullerne er slidt så flade, så de
ikke kan falde tilbage, starter den i "højt gear", og så er der ikke noget
mystisk i det dårlige optræk. Jeg har derfor bestemt mig for at sætte nogle
nye ruller i, med samme vægt (jeg mener den har haft et ganske udemærket
optræk engang (slev med to store avistasker)). Spørgsmålet er så, hvad vejer
mine nuværende ruller? jeg kan ikke se at der står noget på dem, og jeg har
ikke en vægt der er fintfølende nok. Har forskellige vægte forskellige
farver? og hvad vejer mine ruller i så fald, når de er hvide?

Og så et bonusspørgsmål til de kvikke :) Når jeg skal samle "dyret" igen,
skal den så smøres nogle steder? her tænker jeg feks på;
-mellem rullerne og trykpladerne.
-mellem trykpladen, og det rør den glider på
og hvilket fedtstof kan i så fald anbefales?

Håber I kan hjælpe
Thomas Gulholm



 
 
Morten Lynnerup (13-10-2002)
Kommentar
Fra : Morten Lynnerup


Dato : 13-10-02 16:22

Hej
"Thomas Gulholm" <gt@dsr.kvl.dk> skrev i en meddelelse
news:3da93515$0$32604$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Halløj....
>
> Efter der har været meget "snak" her i gruppe om ruller, og virkningerne
af
> at skifte dem, har jeg bestemt mig for at prøve at sætte nogle lettere i
min
> Suzuki AP50 (Address), da den har et dårligt optræk.
>
> Da jeg "kom ind" til rullerne viste det sig, at de flere steder var slidt
> flade - det forklarer jo en hel del; hvis rullerne er slidt så flade, så
de
> ikke kan falde tilbage, starter den i "højt gear", og så er der ikke noget
> mystisk i det dårlige optræk. Jeg har derfor bestemt mig for at sætte
nogle
> nye ruller i, med samme vægt (jeg mener den har haft et ganske udemærket
> optræk engang (slev med to store avistasker)). Spørgsmålet er så, hvad
vejer
> mine nuværende ruller? jeg kan ikke se at der står noget på dem, og jeg
har
> ikke en vægt der er fintfølende nok. Har forskellige vægte forskellige
> farver? og hvad vejer mine ruller i så fald, når de er hvide?
>
> Og så et bonusspørgsmål til de kvikke :) Når jeg skal samle "dyret" igen,
> skal den så smøres nogle steder? her tænker jeg feks på;
> -mellem rullerne og trykpladerne.
> -mellem trykpladen, og det rør den glider på
> og hvilket fedtstof kan i så fald anbefales?
>
> Håber I kan hjælpe
> Thomas Gulholm
>
>
Jeg mener at rullernes vægt er standard 6,5g.
Du bør også skifte drivremmen nu du alligevel har den adskilt da denne også
har stor inflydelse på optrækket.

--
Mvh
Morten



Thomas Gulholm (13-10-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Gulholm


Dato : 13-10-02 17:39

> Jeg mener at rullernes vægt er standard 6,5g.
> Du bør også skifte drivremmen nu du alligevel har den adskilt da denne også
> har stor inflydelse på optrækket.

Drivremmen blev skiftet for ikke så forfærdeligt mange km siden (tror
ikke det er over 750 km). Jeg tror ikke det er standardruller der sider
i nu, da jeg engang smed den på værksted og sagde "gør noget ved
optrækket", jeg ved ikke hvad der blev gjort, men så vidt jeg ved, var
ikke stempel/cylinder eller udstødning der blev skiftet.

M.v.h.
Thomas


kreidlerhansen (24-10-2002)
Kommentar
Fra : kreidlerhansen


Dato : 24-10-02 09:12

Jeg kender ikke vægten på rullerne, men hvis du måler tykkelsen af
kobber-kernen (som regel af kobber , kan du oplyse det til din
forhandler og du kan altså få et sæt magen til!

> Og så et bonusspørgsmål til de kvikke :) Når jeg skal samle "dyret"
igen,
> skal den så smøres nogle steder? her tænker jeg feks på;
> -mellem rullerne og trykpladerne.
> -mellem trykpladen, og det rør den glider på
> og hvilket fedtstof kan i så fald anbefales?

Alt i koblingssystemet, hvor der umiddelbart er metal der arbejder mod
metal (egentlig alle bevægelige sliddele, der er i berøring med
hinanden) bør smøres med noget højtryksfedt af en eller anden art. Jeg
købte i sin tid noget fedt hos Statoil, der i DEN grad bliver hængende,
når først det er smurt på!
Men kontakt en forhandler omkring det spørgsmål også! Der får du
sædvanligvis det bedste råd...

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste